زن محجبه مثل مروارید در صدف است و محجبه ویترین / برای ترویج حجاب باید کار فرهنگی کرد و قیمت چادر را کاهش داد.


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882520

خانم شاهین بهرامی یکی از آرایشگاه های شهرستان اسدآباد که همیشه با حجاب و حجاب عالی در جامعه حضور دارد گفت: زن برای او مروارید و چادر صدف است و ما هستیم که ارزش قائل هستیم. خودمان و با حجاب ارزش خود را افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; یکی از موضوعات داغ این روزها عفاف و حجاب به عنوان یک موضوع اجتماعی است که متأسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند یک موضوع فردی است اما در جامعه در حال ظهور است..


اکنون بحث حجاب که مقوله مهمی در جامعه اسلامی است و این روزها به عنوان یک موضوع فرهنگی با توطئه های دشمن مطرح می شود، اسدآباد را درگیر می کند که نیمی از جمعیت آن را زنان تشکیل می دهند و به شهر خیمه ها معروف هستند. گرچه با وجود این تغییرات هنوز بحث حجاب در این شهر تقاضای خود را دارد.


در همین راستا و به بهانه هفته عفاف و حجاب به معرفی زنی محجبه از یک حرفه متفاوت پرداختیم و نظر و دیدگاه او را در مورد حجاب جویا شدیم..


خانم شاهین بهرامی یکی از آرایشگران شهرستان اسدآباد است که با بهترین پوشش و چتر همیشه در جامعه حضور دارد و در خصوص موضوع حجاب به خبرنگار عصر همدان گفت: از دوران راهنمایی چتر می پوشیدم من افتخار می کردم که با آن کار کردم و هیچ وقت کارم با آن تداخل نداشت


وی ادامه داد: کار آرایشگری من را از داشتن حجاب منع نکرده است و همیشه موقعیت کاری خود را یک طرف و شخصیت خود را که شامل پوشش و حجابم می شود، طرف دیگر می دانم. اگر قرار باشد یک آرایشگر شیک باشم برای کار کردن و جلو رفتن با مد، باید اعتقادات، دین و ایمانم را که به آن توجه نکرده ام رها کنم و می خواهم شیک باشم، نه حجابم..


این آرایشگر زن محجبه را به مروارید در صدف تشبیه کرد و گفت: حجاب برای زن صدف است و باید خودمان برای آن ارزش قائل باشیم و قیمت خود را بالا ببریم..


وی گفت: به طلافروشی فکر کنید، بیشتر طلاها پشت ویترین است، اما همه برای انتخاب طلای با ارزش تر و وزن و عیار آن به طلافروشی می روند و آن را می خواهند و این نوع طلاها نیز در گاوصندوق نگهداری می شود. ، و مشتری خاص او بله، بنابراین یک زن سزاوار این است که در پنجره نباشد.


بهرامی گرانی چادر را بهانه ای برای عدم حمل چادر می داند و می گوید: «درست است که شاید اقتصاد ما اجازه خرید چادر را نمی دهد، اما سوال اینجاست که آیا هزینه چادر جلو باز کمتر از این است. هزینه چادر. پس این بهانه ای است که چادر بخریم.» درباره حجاب و حجاب اگر کسی بخواهد حجاب را رعایت کند به قیمت آن توجه نمی کند..


وی اذعان داشت: البته حجاب برای کار باید اختیاری باشد نه اجباری، در غیر این صورت به دلایل مختلف از جمله گرانی و صرفه جویی قطعا حجاب رفع می شود. در این زمینه مسئولان باید راهکاری برای کاهش قیمت اجناس مانند چادر در کنار کار فرهنگی بیاندیشند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید