کارگاهی که با نذر فرهنگی چادر دوخت شروع به کار کرد/ کارمندان نگران حجاب برتر باشند.


زمان: 12:40 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882537

3 سال پیش یک خیاطی با نذر فرهنگی دوخت چادر در اسلام آباد کرج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; کارگاهی از 3 سال پیش با نذر فرهنگی دوخت چادر در اسلام آباد کرج کار خود را آغاز کرد.

در ابتدا با چرخ های معمولی خانگی شروع به کار کردند و با گذشت زمان زمینه فعالیت آنها فراهم شد.

3e1e573f ae79 49fa 8f99 2b92f0a6ae70 خبر خاکستری

در پی پیگیری های بسیج، دو ویترین برای کارگاه در اختیار آنها قرار گرفت.

شهناز جعفری مجری کارگاه هفته حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: از 3 سال پیش با چرخ خیاطی دربست شروع به کار کردیم.

وی ادامه داد: برای توسعه کار دو مغازه در منطقه اسلام آباد گرفتیم و پس از دو سال 3 چرخ ریسندگی توسط گروه های جهادی به کارگاه اهدا شد و کارگاه به دو قسمت خیاطی و دوخت محصولات حجاب بانوان تقسیم شد.

85fc95af bce7 4e9e a5df 26b87b73cb2d خبر خاکستری

جعفری افزود: نمایشگاه دائمی در امامزاده حسن (ع) در روزهای فرد برپا می شود و محصولات حجاب و عفاف ما به علاقمندان این نمایشگاه عرضه می شود.

این کارمند تصریح کرد: مهمترین هدف ما از راه اندازی این کارگاه ارائه چادر و پوشاک اسلامی با کیفیت عالی با قیمت مناسب و پرداخت هزینه برای بخش بانوان است.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل ما در زمینه تولید چادر واردات پارچه و بودجه است، گفت: متاسفانه در کشور مشکل نخ داریم و اگر هم باشد کم است، بنابراین اکثریت نخ ها در کشور مشکل دارند. پارچه هایی برای خیاطی از چادر آورده می شود.

جعفری ادامه داد: اگر نخ مرغوب تولید شود، ظرفیت تولید پارچه چادر مشکی در کشور وجود دارد، اما متاسفانه این بستر در کشور وجود ندارد و در زمینه تولید چادر به واردات روی آورده ایم.

7d12dd48 258e 45de bdf6 0baba1a7f682 خبر خاکستری

رئیس این کارگاه نظارت اتحادیه های صنفی را بسیار کم دانست و افزود: با اعطای اعتبار دولتی به چادر و توزیع آن در برخی پارچه فروشی ها و بدون پارتی بازی می توان این محصول را با قیمت کمتر در اختیار متقاضیان قرار داد. .

وی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان برای کاهش قیمت چادر برنامه ریزی کنند چرا که ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و چادر بهترین حجاب محسوب می شود و باید قیمت ها را به دقت کنترل و نظارت کنیم تا این محصول در اختیار مردم قرار گیرد. مشتریان با قیمت مناسب

جعفری تاکید کرد: کاهش قدرت خرید و تبلیغات منفی در فضای مجازی دو عامل مهم در کاهش گرایش بانوان به چتر است که باید پرورش داده شود و با تامین اعتبارات دولتی، چتر با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

این مسئول کارگاه اضافه کرد: نمایش مد اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست و نباید برای تبلیغات نمایش داده شود زیرا چادر خود راه مبارزه با غربی است.

وی با بیان اینکه طراحان لباس اسلامی در کشور پاسخگوی نیاز مردم هستند، گفت: باید از این طراحان بیشتر حمایت شود چرا که واردات مد غربی باعث اختلال در کار طراحان داخلی می شود.

42486aa9 48a8 4cc5 b02a 837959b4ddfc خبر خاکستری

جعفری ادامه داد: طراحان چون حمایت نمی شوند دغدغه دارند و با فکر بازتولید نمی کنند و از سوی دیگر تبلیغات مسموم فضای مجازی به جامعه مد و لباس محلی ضربه زده است و بسیاری از لباس های اسلامی به درستی برای نسل جوان تبیین نشده است. .

مسئول کارگاه اضافه کرد: خیمه روی سند با امضای مادرم زهرا و مشکی رنگ خیمه است و به آن افتخار می کنیم پس باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه بزرگوارانی که ما را در راه اندازی و تجهیز این کارگاه یاری کردند و توانسته ایم تا حدودی پاسخگوی نیاز بانوان محجبه روستا باشیم تشکر می کنم و مردم محله ما نیز به خودسازی رسیده اند. کفایت در پوشش اسلامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید