دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نیازی به تصویب سیاست های جدید حجاب و عفاف نداریم/ تولید چادر را دو برابر کردیم/ مصوبه کنکور در سال های آینده اجرایی می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نیازی به تصویب سیاست های جدید حجاب و عفاف نداریم/ تولید چادر را دو برابر کردیم/ مصوبه کنکور در سال های آینده اجرایی می شود.

ضوابط ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس دستورالعمل مدیریت بازنگری می شود
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه فعلی کنکور نه تنها امسال بلکه در سال های آینده اجرایی می شود، گفت: مافیا برای حذف این مصوبه هزینه های میلیاردی کرد. اما شورا دست مافیا را قطع کرد. به خانواده ها و دانش آموزان این اطمینان را می دهم که این مصوبه سالیان سال اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست خبری که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گزارشی از عملکرد 39 ساله این شورا ارائه کرد و گفت: این 4 دوره فعالیت، در دوره اردو (علم و فرهنگ) شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مراسم سالگرد این شورا در سالن شهید مدرس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته 18 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردیم که در این جلسات 53 مصوبه به تصویب رسید. همچنین در این شورا شورای ویژه ای برگزار می کنیم که تاکنون 64 جلسه تشکیل داده است و مصوبات این شورا هر دو هفته یکبار در خود شورا بررسی می شود و در صورت تصویب این مصوبات به اطلاع رئیس جمهور می رسد.

در حال تدوین اساسنامه سازمان سنجش کشور هستیم

وی در ادامه به آخرین وضعیت تصویب اساسنامه سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به تنوع در سنجش و ارزشیابی در کشور، نیاز به اتفاق نظر در این زمینه احساس می شد. ما یک سازمان سنجش و سنجش ملی ایجاد کرده ایم. ما در حال حاضر مشغول تهیه پیش نویس اصول راهنمای قانون اساسی آن هستیم و در صورت تایید آن را به شما اطلاع خواهیم داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: البته مسئولیت تدوین اساسنامه فوق بر عهده ستاد آموزش وپرورش است. هر چند برای این امر میز ویژه ای در شورا تشکیل شده است. اما به طور کلی این اساسنامه در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

کنکور فعلی در سال های آینده نیز اعمال خواهد شد

خسروپنا در خصوص مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار داشت: این مصوبه نه تنها در سال جاری، بلکه در سال های آینده نیز اجرایی می شود. خوشبختانه آموزش و پرورش زیرساخت های کافی برای اجرای این مصوبه را فراهم کرده است. علاوه بر این، اجرای تأییدیه جدید عدالت آموزشی را تضمین می کند.

تصویب کنکور نمایندگان ضعیف بود

وی با اشاره به وجود موانعی در اجرای کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سه جلسه با رئیس جمهور و نمایندگان شورای اسلامی در این زمینه برگزار کردیم و مجلس استدلال های ما را در این زمینه پذیرفت. این رابطه اما برخی از نمایندگان مخالفت کردند و در نهایت مصوبه ای با رای ضعیف تصویب کردند که توسط شورای نگهبان رد شد.

نمره دروس دبیرستان در کنکور افزایش می یابد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به دانش آموزان و خانواده هایشان این اطمینان را می دهیم که کنکور فعلی در سال های آینده اجرایی می شود، گفت: در نتیجه با این مصوبه وضعیت معلمان ارتقا یافت. از آنجایی که قبلاً برای دوره دبیرستان اهمیت زیادی قائل نمی شد، اکثر نمرات کنکور در نظر گرفته می شد.

مافیا میلیاردها دلار خرج کرد. شورا دست او را قطع کرد

خسروپناه یادآور شد: برخی می گویند مصوبه فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف عدالت آموزشی است، ممکن است برخی از این افراد در این زمینه اشتباه کنند. اما در پشت این صحنه مافیا میلیاردی خرج کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی از مافیا قطع کرد.

اولتیماتوم شورا به نهادهایی که مصوبات را اجرا نمی کنند

خسروپناخ از نظارت جدی دستگاه ها بر اجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی نهادها به نامه های ما در این زمینه پاسخی نداده اند. در 4-5 ماه آینده موسساتی را که این مصوبات را رعایت نکنند و همکاری نکنند را تحمل نخواهیم کرد و اسامی این موسسات را به طور مفصل از طریق رسانه ها اعلام خواهیم کرد.

ما دارایی هایمان را به تحریم کنندگان می دهیم

خسروپنا به تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط غرب اشاره کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته ابتدا اتحادیه اروپا، سپس انگلیس و سپس کانادا دبیر و شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحریم کردند و اعلام کردند که این کار را انجام خواهند داد. اموال ما را مصادره کنید ما تسلیم آنها شدیم و آنها به ما اعلام کردند که اجازه نداریم برای کریسمس به آنجا برویم زیرا خوشحالیم.

وی گفت: تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی حاصل فعالیت 39 ساله این شورا در عرصه علمی و فرهنگی است. پس از تحریم، مصوبات حوزه های علمی، فنی و فرهنگی را تصویب خواهیم کرد و اعضای حقیقی و حقوقی شورای پسا تحریم برای حضور و شرکت در جلسات شورا تلاش مضاعف خواهند کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و ابلاغ آن تا پایان سال خبر داد و گفت: رهبری انقلاب رهنمودهایی در خصوص ارتقای اساتید داشتند. بر اساس مقالات علمی یا نه. مجموعه 90 صفحه ای را گردآوری کرده ایم و با کمک نخبگان کشور اصول حاکم بر ارتقاء را تدوین و به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه سیاست گذاری در خصوص تصویب عفاف و حجاب بر عهده این شورا است، افزود: مسئولیت هدایت این حوزه بر عهده وزارت کشور است. البته جلساتی با وزارت کشور در این زمینه برگزار می کنیم. همچنین قرارگاه حجاب و عفاف که یک قرارگاه توجیهی و اتاق فکر در حمایت از وزارت کشور است در دبیرخانه شورا تشکیل شد.

خسروپناخ با بیان اینکه نیازی به تصویب سیاست های جدید در زمینه حجاب و عفاف نداریم افزود: همان سیاست های گذشته در این زمینه کفایت می کند. ضمناً همه دستگاه های حاکمیتی و تشکل های مردمی وارد عرصه احابی، عفاف فرهنگی و حجاب شدند و فعالیت های پلیسی و قضایی بر عهده شورا نیست.

خسروپنا همچنین با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: به عنوان مثال اخیرا تولید چادر بیش از دو برابر شده است. این در حالی است که هزینه چادر در گذشته گرانتر از امروز بود.