روزنامه اصولگرا: فیلم هایی مثل خیابان اندرزگو ترویج حجاب نیست، بلکه شکست نظام است/ آیا اصلا به توسعه 1401 توجه کرده اید؟

روزنامه اصولگرا: فیلم هایی مثل خیابان اندرزگو ترویج حجاب نیست، بلکه شکست نظام است/ آیا اصلا به توسعه 1401 توجه کرده اید؟

فیلم‌هایی مانند خیابان آندرزگو نه حجاب را ترویج می‌کنند و نه به حکومت‌داری کمک می‌کنند، اما نشان می‌دهند که شکست در این زمینه پذیرفته شده است و تنها راه باقی مانده، فرمی خشونت‌آمیز و تجویزی است. بازگشت به صفر به معنای بازگشت به بی نظمی اجتماعی و ایجاد بحران های جمعی گسترده تر است.

روزنامه فرهیختگان با انتقاد از برخورد مستبدانه و خشن با حجاب نسبت به بحرانی گسترده تر از اعتراضات سال گذشته هشدار داد.

بخش‌های مهم این گزارش را در زیر می‌خوانید:

فیلمی از خیابان آندرزگو در حال پخش است که به نظر می رسد بازگشت به زمین صفر است. در این فیلم عده‌ای که دقیقاً نمی‌دانند هدفشان چیست، به اجبار حجاب را ترویج می‌کنند. هر چقدر هم که این گونه فیلم‌ها به تقسیم‌بندی فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کنند و خوراک اصلی شبکه‌هایی مانند منوتو و اینترنشنال را فراهم می‌کنند، اما در سطح مهم‌تر، ظاهراً برخی از دولت ما و برخی مروجین حجاب اصلاً توسعه 1401 را درک نکرده‌اند. آنها به همان نقطه صفر برگشته اند!

عکس های خیابان آندرزگو نشان می دهد که نه تنها تجربه اعتراضات 1401 نتوانسته افقی برای استفاده دولت نشان دهد، بلکه بازگشتی به دوران قبل از اعتراضات و نقطه صفر است. اینکه حجاب به زبان سخت و دستوری تبلیغ می شود نشان می دهد که مردم متوجه تحولات دوران نشده اند و ظاهراً نمی دانند که در دوران تصویر «بی حجابی» هستیم که با تصویر بسیار متفاوت است. که در سالهای اخیر وجود داشته است.دهه هایی مانند دهه 60 یا 70 و این شکل از ارتقاء نشان دهنده پذیرش شکست است!

دیدگاهتان را بنویسید