در صورتی که نظام پزشکی یزد قادر به کنترل کلینیک ها نباشد، اعلام / نظارت بر درمانگاه ها باید خارج از این مجموعه باشد.


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811983

نیکوکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه اگر نظام پزشکی یزد قادر به نظارت بر درمانگاه ها نیست، گفت: باید بر کلینیک ها خارج از این مجموعه نظارت شود و دستگاه ذی صلاحی بتواند بر قوه مجریه تاثیر بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حبیب نیکوکار معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص بازار سیاه نوبت دهی در کلینیک ها گفت: موسسه ای که زیرمجموعه نظام پزشکی E است.

وی افزود: در یکی از کلینیک های موجود در استان بحث فروش نوبت پزشکی مطرح شد و مقصران شناسایی شدند.

نیکوکار گفت: در بحث نظارت بر درمانگاه ها و درمانگاه ها که بر عهده نظام پزشکی است، اگر نتوانند این کار را انجام دهند باید اعلام کنند که دانشگاه علوم پزشکی باید بر نظارت بر این مجتمع ها نظارت کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه بر اساس آمار 40 درصد مراجعه کنندگان به مطب ها و کلینیک های استان را افراد خارج از استان تشکیل می دهند، اذعان می کند: زمانی که بیمار از یک استان برای درمان به یزد می رود. و نزدیک دکتر برجسته نمی تواند، او هر کاری که ممکن است در بازار سیاه انجام می دهد و این باعث تبلیغ او در روستا می شود.


be4b39ac c56d 4c1f be5f 691a4bf4407b خبر خاکستری

وی گفت: در سیستم دانشگاه، نوبت دهی به صورت آنلاین و به موقع انجام می شود، اما بسیاری از مطب ها به طور سنتی ساعات کاری بیمار را به صورت کاغذی ارائه می کنند.

نیکوکار با اشاره به اینکه افراد در صورت داشتن پرونده یا شکایت می توانند به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند، افزود: زمانی که افراد مراجعه کنند و از نوبت یا موارد دیگر شکایت کنند از نظام پزشکی مدارک می خواهیم و اگر مشخص شود که توانایی مدیریت را ندارید، دانشگاه علوم پزشکی آن را پیگیری می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: از زمان تصویب قانون نظام پزشکی بسیاری از ناظران و مطب های بخش خصوصی به این قشر سپرده شده است که خوب نیست و جای سوال دارد، قانون باید از او اطاعت کن نظارت بر دفاتر باید خارج از این مجموعه و نهاد ذیصلاحی که ممکن است نفوذ اجرایی داشته باشد انجام شود.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید