بازگشت ایران به برجام ، در صورتی که اجرای تعهدات از طریق مذاکرات 1 + 5 بیش از متن برجام نباشد

زمان: 10:49
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775115

این کارشناس سیاسی گفت: در صورت تایید بازرسی و اجرای تعهدات 1 + 5 ، شاهد بازگشت ایران به برجام خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد صادق کوشکی در مصاحبه با صاحب نیوز ؛ وی با اشاره به احتمال از سرگیری مذاکرات در برجام گفت: راهبرد جمهوری اسلامی در مذاکرات وین همان استراتژی رهبر معظم انقلاب اسلامی است ، بدین معنا که اجرای کامل تعهدات 1 + 5 یک امر اسلامی است. test. جمهوری و در صورت صحت ما شاهد بازگشت ایران به برجام پس از آزمایش های 1 + 5 و انجام تعهدات آن خواهیم بود.

استاد دانشگاه تهران و کارشناس سیاسی ادامه داد: “این استراتژی خاص جمهوری اسلامی است و نه بیشتر ، و اشتباه و نامشروع است. طبیعتاً وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان احتمالی ایرانی باید سه اصل مشترک و هر تلاش برای منحرف کردن مذاکرات از این موضوع به معنی افتادن در دام کشورهای اروپایی-آمریکایی است و ما این را تجربه می کنیم و می دانیم که این دام کشنده و مضر است و به هیچ وجه نباید وارد آن شود.

وی افزود: کشورهای 1 + 5 ، به ویژه سه کشور اروپایی ، سعی می کنند ما را به مذاکرات خود بکشاند و تمام تلاش خود را انجام دهند ، اما مهم این است که چقدر هوشمندانه وارد مذاکره می شویم. اگر سه اصل تعیین شده توسط رهبر انقلاب رعایت شود و ما دیگر حاضر به مذاکره نباشیم ، تکلیف مذاکرات وین خیلی سریع مشخص می شود.

کوشکی گفت: هدف مذاکرات احیای برجام و بازگشت آمریکا به برجام است ، البته اگر این سه اصل اتفاق بیفتد ایران نیز تعهدات خود را از سر می گیرد که پاراگراف سوم آن بازگشت ایران به تعهدات برجام است. دو مرحله اول باید ابتدا تکمیل شود. مذاکرات وین بیشتر اتلاف وقت است.

وی با اشاره به احتمال از سرگیری مذاکرات برجام گفت: راهبرد جمهوری اسلامی در مذاکرات وین همان راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی است ، بدین معنا که اجرای کامل تعهدات 1 + 5 توسط جمهوری اسلامی و در صورت صحت. وی افزود: پس از بازرسی جمهوری اسلامی و اجرای تعهدات 1 + 5 ، ایران به برجام باز خواهد گشت.

استاد دانشگاه تهران و کارشناس سیاسی ادامه داد: “این استراتژی خاص جمهوری اسلامی است و نه بیشتر ، و غلط و نامشروع است. طبیعتاً وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان احتمالی ایرانی به این سه اصل کلی باید توجه داشته باشند و هرگونه تلاش برای منحرف کردن مذاکرات از این موضوع به معنی افتادن در دام کشورهای اروپایی-آمریکایی است و ما این را تجربه می کنیم و می دانیم که این دام کشنده و مضر است و به هیچ وجه نباید وارد آن شود.

وی افزود: کشورهای 1 + 5 ، به ویژه سه کشور اروپایی ، سعی می کنند ما را به دام مذاکره خود بکشند و تمام تلاش خود را می کنند ، اما آنچه اهمیت دارد این است که چقدر هوشمندانه وارد مذاکرات می شویم. مشاهده شد و ما دیگر آمادگی مذاکره را نداریم ، وظیفه مذاکرات در وین به سرعت مشخص می شود.

کوشکی گفت: هدف مذاکرات احیای برجام و بازگشت آمریکا به برجام است البته ایران نیز در صورت تحقق این سه اصل تعهدات خود را از سر می گیرد که سومین آن بازگشت ایران به تعهدات برجام است. دو مرحله اول باید ابتدا تکمیل شود. مذاکرات وین بیشتر اتلاف وقت است.

وی در پایان تاکید کرد: ممکن است جمهوری اسلامی آمادگی این را داشته باشد که به دلیل رد مذاکرات از نظر سیاسی و رسانه ای محکوم نشود ، اما انحراف از این سه اصل در واقع یک خیانت بزرگ است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید