«این مشکل را از طریق شورای عالی امنیت ملی حل کنید»/ نامه مطهری به رئیسی: بازگشت به برجام، کشور را از ناهنجاری نجات دهید + متن نامه

«این مشکل را از طریق شورای عالی امنیت ملی حل کنید»/ نامه مطهری به رئیسی: بازگشت به برجام، کشور را از ناهنجاری نجات دهید + متن نامه

روز جدید وی با بیان اینکه خواه ناخواه اقتصاد ایران با برجام و رفع تحریم ها گره خورده است، از رئیس جمهور خواست «به شرط خروج سپاه از فهرست سازمان های تروریستی، جو هیجانی برخی تندروها را با جرأت نادیده بگیرد». زیرا به گفته وی، در پس مشکلات کنونی احیای برجام، «ملت ایران سرکوب شده که قربانی شعارهای غیرمنطقی شده و کشورش از توسعه محروم است».

علی مطهری، نماینده سابق تهران در نامه ای به رئیس جمهور خواستار «احیای برجام» شد. وی در نامه ای به آقای رئیسی که 12 سال است در قوه مقننه ایران بوده، گفته است: «ایران از قبل دانش هسته ای دارد.» “

مطهری با بیان اینکه خواه ناخواه اقتصاد ایران با برجام و رفع تحریم ها گره خورده است، از رئیس جمهور خواست با جسارت به فضای احساسی برخی تندروها به شرط حذف سپاه از لیست سازمان های تروریستی توجهی نکند. ; زیرا به گفته وی، در پس مشکلات کنونی احیای برجام، «ملت ایران سرکوب شده که قربانی شعارهای غیرمنطقی شده و کشورش از توسعه محروم است». متن کامل این نامه را بخوانید.

آقای خجت الاسلام آقای رییسی
دامت برکات
رئیس جمهور محترم
سلام همونطور که میدونید وضعیت اقتصاد و معیشت مردم خوب نیست و اکثرا بخاطر تحریمه. اینکه بگوییم اقتصاد کشور را با برجام ربط ندهیم یک سیاست و شعار غیرواقعی است چرا که خواه ناخواه اقتصاد کشور با برجام و رفع تحریم ها گره خورده است. حتی قوی ترین اقتصادهای جهان نمی توانند تحت تحریم های ایران برای مدت طولانی دوام بیاورند. ثبات ایران ناشی از ماهیت ایدئولوژیک نظام سیاسی و مردم ایران است. اما اگر فلسفه این ثبات برای مردم کم رنگ شود و معلوم نباشد چرا باید این سختی ها را تحمل کنیم و در ازای آنچه به دست می آوریم، می توان این مقاومت را شکست.

ما در حال حاضر دانش هسته ای داریم و می توانیم نیازهای دارویی، کشاورزی و سوخت راکتورهای هسته ای خود را برآورده کنیم. این افتخار بزرگی برای ایران است. سوال این است که چه زمانی اعلام کرده ایم که به دنبال تولید سلاح هسته ای نیستیم. چرا باید به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به برجام را فراهم کنیم تا سازوکار فعال‌سازی سایر کشورها در برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فعال شود؟ روسیه و چین هیچ کاری نکرده اند و ما اصلا به آنها اعتماد نداریم.

حذف نام سپاه از فهرست تروریسم آمریکا درخواستی مشروع است، اما زمانی که صهیونیست ها بایدن را متقاعد می کنند و شاید او را مجبور به عدم پذیرش برای نابودی آن می کنند، او اصرار دارد که به سمت اسرائیل حرکت کند.

آنها سپاه ما را تروریست می نامیدند و تصمیماتی را بر آنها تحمیل می کردند، ما نیز نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تروریست خواندیم و دست ما برای اقدام باز است.

از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور انتظار می رود همانطور که مقام معظم رهبری حل این موضوع را به شما و این شورا واگذار کردند، از طریق شورای عالی امنیت ملی این موضوع را حل کنید. لزوم شجاعت و بی اعتنایی به شعارهای گذشته مردم بی ادب و متین که برجام را خیانت می پنداشتند اما حالا معلوم شده که مایه خیر و برکت است و جلوی پیشرفت کشور را می گیرد. به عنوان مثال میدان نفتی مشترک ایران و عراق به نام آزادگان سال هاست که با سرمایه گذاری خارجی از عراق استخراج می شود و حقوق مردم ایران به دلیل تحریم ها ضایع شده است. میدان نفتی آرش در دریای خزر که بین ایران و آذربایجان مشترک است نیز به همین صورت است. ایران فرصت‌های زیادی را به‌ویژه در بخش نفت و گاز از دست داده است و همسایگان از آن نهایت استفاده را برده‌اند.

در این میان آنچه سرکوب شده ملت ایران است که قربانی شعارهای غیر منطقی شده و کشورش از توسعه محروم است.

برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی باید اقتدار اقتصادی کشور قوی باشد و این امر جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم ها محقق نمی شود. رؤیای آزادی فلسطین با کشور فقیری که با برخی از همسایگان خود روابط خوبی ندارد و از ترس ما به دست اسرائیل افتاده اند، محقق نمی شود.

از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور تقاضا دارم تا زمانی که لابی صهیونیستی خواستار حذف سپاه از لیست سرکوبگرانه آمریکا شد، جو هیجانی برخی از تندروها را نادیده بگیرید، این شرط را نادیده بگیرید و با بازگشت کشور را از وضعیت نابهنجار کنونی بازگردانید. به برجام. برادران سپاه همانطور که قبلا گفته اند از پیوستن برجام به سپاه خشنود نیستند. آنها راهی برای خنثی کردن فشار آمریکا خواهند یافت. دوام توفیق الهی را از درگاه خداوند متعال به شما مسئلت دارم.
ارادتمند علی مطهری

دیدگاهتان را بنویسید