نامه علی مطهری به رئیس جمهور: با بازگشت به برجام کشور را از ناهنجاری ها نجات دهید

نامه علی مطهری به رئیس جمهور: با بازگشت به برجام کشور را از ناهنجاری ها نجات دهید

وی در نامه ای به آقای رئیسی که 12 سال در قوه مقننه ایران خدمت کرده است، خاطرنشان کرد: «ایران از قبل دانش هسته ای دارد.» مطهری با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد ایران به برجام و لغو تحریم ها گره خورده است. وی از رئیس جمهور خواست تا با جرأت به فضای احساسی برخی افراط گرایان چشم پوشی کند، مشروط بر اینکه سپاه از لیست سازمان های تروریستی خارج شود.

آقای خجت الاسلام آقای رییسی
دامت برکات
رئیس جمهور محترم
سلام همونطور که میدونید وضعیت اقتصاد و معیشت مردم خوب نیست و اکثرا بخاطر تحریمه. این سیاست و شعار غیرواقعی است که بگوییم اقتصاد کشور را به برجام ربط نمی دهیم، چون بخواهیم یا نخواهیم، ​​اقتصاد کشور به برجام و لغو تحریم ها گره خورده است. حتی قوی ترین اقتصادهای جهان نیز نمی توانند در مواجهه با تحریم های ایران برای مدت طولانی دوام بیاورند. ثبات ایران ناشی از ماهیت ایدئولوژیک نظام سیاسی و مردم ایران است. اما اگر فلسفه این ثبات برای مردم کم رنگ شود و معلوم نباشد چرا باید این سختی ها را تحمل کنیم و در ازای آنچه به دست می آوریم، این تاب آوری می تواند فرسوده شود.
ما در حال حاضر دانش هسته ای داریم و می توانیم نیازهای دارویی، کشاورزی و سوخت راکتورهای هسته ای خود را برآورده کنیم. این افتخار بزرگی برای ایران است. سوال این است که چه زمانی اعلام کرده ایم که به دنبال تولید سلاح هسته ای نیستیم. چرا باید به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه بازگشت پرونده ایران به برجام را فراهم کنیم تا سازوکار فعال‌سازی سایر کشورها در برجام و بازگشت قوی‌تر تحریم‌ها فعال شود؟ روسیه و چین هیچ کاری نکرده اند و ما اصلا به آنها اعتماد نداریم.
حذف نام سپاه از فهرست تروریسم آمریکا درخواستی مشروع است، اما زمانی که صهیونیست ها بایدن را متقاعد می کنند و شاید او را مجبور به عدم پذیرش برای نابودی آن می کنند، او اصرار دارد که به سمت اسرائیل حرکت کند.
سپاه ما را تروریست خواندند و تحریم کردند. ما نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه را نیز تروریست نامیده ایم و دست ما برای اقدام باز است.
از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور انتظار می رود که این موضوع را از طریق شورای عالی امنیت ملی حل و فصل کنید چرا که شما و شورا موظف به حل این موضوع هستید. نیاز به شجاعت و بی اعتنایی به شعارهای گذشته مردم بی ادب و متین که برجام را خیانت می پنداشتند، اما حالا معلوم شده که مایه خیر و برکت است و جلوی پیشرفت کشور را گرفته است. به عنوان مثال میدان نفتی مشترک ایران و عراق به نام آزادگان سال هاست که با سرمایه گذاری خارجی از عراق استخراج می شود و با تحریم ها حقوق مردم ایران ضایع می شود. در مورد میدان نفتی آرش در دریای خزر که بین ایران و آذربایجان مشترک است، چنین است. ایران فرصت های زیادی را به ویژه در بخش نفت و گاز از دست داده است و همسایگانش از این فرصت نهایت استفاده را برده اند.
در این میان آنچه سرکوب شده ملت ایران است که قربانی شعارهای غیرمنطقی شده و کشورش از توسعه محروم است.
برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی باید اقتدار اقتصادی کشور قوی باشد و این امر جز با بهبود روابط با دنیا و رفع تحریم ها محقق نمی شود. آرزوی آزادی فلسطین با کشور فقیری که با برخی از همسایگانش روابط خوبی ندارد و آنها از ترس ما به دست اسرائیل افتاده اند محقق نمی شود.
لطفاً به عنوان رئیس جمهور، جو عاطفی برخی از تندروها را با جرأت نادیده بگیرید. برادران سپاه همانطور که قبلا گفته اند از پیوستن برجام به سپاه خشنود نیستند. آنها راهی برای خنثی کردن فشار آمریکا خواهند یافت. دوام توفیق الهی را از درگاه خداوند متعال به شما مسئلت دارم.
با احترام به علی مطهری

دیدگاهتان را بنویسید