علی مطهری: وزرا نگران هستند چون به جای رئیس جمهور از نهادهای دیگر دستور می گیرند

علی مطهری: وزرا نگران هستند چون به جای رئیس جمهور از نهادهای دیگر دستور می گیرند

نایب رئیس اسبق مجلس در توصیف «دوستان نادان انقلاب» گفت: برخی که مخالف انقلاب هستند و خواهان شکست انقلاب هستند، خواهان ادامه همین وضعیت هستند. بعضی ها این روش را از روی ناآگاهی بهتر می دانند، اما اینها دوستان نادان انقلاب هستند. هم دوستان نادان و هم دشمنان خردمند می خواهند این وضعیت ادامه یابد. اما دوستان آگاه انقلاب می گویند روش را عوض کنید چون این روش به هیچ وجه قابل اجرا نیست و تعداد معترضان با این روش زیاد می شود و کار به گلوگاه می انجامد.

مطهری نیاز به افرادی به نام «محیط باز» یا «اعتدال» را برای جلوگیری از خشونت در جریان اصلاحات ضروری می داند و معتقد است: «در حال حاضر بخش بزرگی از جامعه در میانه قرار دارند، یعنی. از طرفی زیاد می گویند. اعتراضات حق است و باید اصلاح شود، از طرفی مخالف بی نظمی است و نمی خواهد اصل نظام را از بین ببرد. ما نباید به تدریج طبقه متوسط ​​را به سمت دیگر سوق دهیم. پس باید تغییراتی ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اظهارات شهید مطهری گفت: شهید مطهری در اوایل انقلاب اظهار داشت که اگر به عدالت اجتماعی اهمیت ندهیم و آزادی ها را رعایت نکنیم، انقلاب شکست خواهد خورد. دخالت نهادها در فعالیت های اجرایی برطرف شود. برخی وزرا نگران هستند، باید دستورات رئیس جمهور را اجرا کنند، اما می بینند که از سوی نهادهای دیگر به آنها دستور می دهند. بنابراین عوامل حواس پرتی باید حذف شوند و مسائل تخصصی به متخصصان سپرده شود.»

علی مطهری با یادآوری مداخله در ساخت فرودگاه امام خمینی (ره) که منجر به انتقادات امروز از نحوه ساخت آن نسبت به فرودگاه های کشورهای دیگر شد، گفت: خرید هواپیما در اولویت ماست یا خیر، لوازم خانگی از کره جنوبی. ورود یا عدم ورود و چنین کاری تخصصی است که کارشناسان فنی باید تصمیم بگیرند و مسئولان اجرایی زیرمجموعه آنها باشند و سایر نهادها از جمله نهادهای نظامی دخالت نکنند. با ساخت فرودگاه امام (ره) دیدیم که دخالت آنها و ممانعت از ورود یک شرکت آلمانی باعث شده ما فرودگاهی داشته باشیم که مایه شرمساری است و وزیر راه اخیراً گفته است که وقتی از اینجا وارد فرودگاه می شوم خجالت می کشم. فرودگاه های کشورهای دیگر در انتخابات آزادگان طرد می شوند و فقط افراد مطیع و گاه چاپلوس تایید می شوند. اصلاحات در این زمینه ها عقب نشینی نیست، بلکه باید قبلا انجام می شد، اما انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید