سیدحسن خمینی: امروز بزرگترین حمله به ائمه است. چون همه هویت انقلاب ما هستند/ عده ای خودکشی می کنند. مشکلات کوچک و بزرگ را با هم اشتباه می گیرند

سیدحسن خمینی: امروز بزرگترین حمله به ائمه است.  چون همه هویت انقلاب ما هستند/ عده ای خودکشی می کنند.  مشکلات کوچک و بزرگ را با هم اشتباه می گیرند

حجت الاسلام والمسلمین سعید حسن خمینی در دیدار با رئیس و کارکنان دیوان محاسبات کشور گفت: یکی از کلیدی ترین آیات قرآن همین آیه است که می فرماید نشان می دهیم چه به آخرت خواهیم رسید.» زیرا در مورد تعلیق یک افراطی، شکی نیست که این دستورالعمل ها داده می شود و اگر تلاش کنیم می توانیم به این نقطه برسیم و این راه را پیدا کنیم.

یادگار امام افزود: یکی از مصادیق بارز این مشکل، امام بزرگوار ما است. از ابتدای زندگی در این مبارزه شرکت کرد. این یک کار بسیار دشوار است، اما از طرف دیگر آسان است. اول، بیایید در خودمان تلاش کنیم. اگر به زندگانی امام نگاه کنیم، از ابتدای جوانی، لحظه ای در وجود مبارکشان است که هرگز خود را دعوت نکرده است. در ابتدای مبارزه اگر جرات داشت برای خداست.

گفت: مرحوم ابوی ما جمله ای داشت و گفت ابوی دارم که به قصد قربت دست به سوی فرزندش دراز کرد. قصد صمیمیت پیچیده نیست. می خواهم بگویم که می خواهم خودم را در قلب شما بگذارم. این مرد در چشم یک زنبق شیرین و در چشم معشوقه اش کاری برای خوشایند انجام می دهد. شرط اول این است که او مالک وجود خودش شود.

سید حسن خمینی گفت: برخی از بزرگان تعبیری از امام دارند و می گویند که ایشان صاحب محضر ایشان بوده اند; خیلی سخت است. حضور به این معنا نیست که همه بتوانند چیزی به من بگویند. گوش من متعلق به من است و من نمی توانم چیزی بشنوم.

وی افزود: دومی فریب خوردن نیست. روایتی از امام صادق (ع) است که می فرمایند حد مرضی که می توان افطار کرد چقدر است؟ امام می فرماید: «انسان به نفس خود بینایی دارد». حتی اگر هزاران بهانه پیدا کنیم، می دانیم که چرا چنین می گوییم. آدم شناخت مستقیمی از خودش دارد و نمی تواند سرش کلاه بگذارد. همانا اگر بر تو غضب کردم برای خداست یا لحظه ای غضب کردم و به خدا پناه بردم.

یادگار امام ادامه داد: برخی از عرفا می گویند در روز عاشورا سیدالشهدا (ع) بیش از مقدار اسید احساس غرق شدن کرد. چون امام است و برای هدایت آمده و همه را اهل بیت خدا می داند.

وی با تاکید بر اینکه امام جهاد با جان خود دست و پنجه نرم می کرد، گفت: مرحوم شهید مطهری در یکی از کتاب های چاپ شده قبل از انقلاب نتوانست نام امام را بیاورد و گفت: با صد کاروان در دل سفر می کرد. صبح پنج‌شنبه در مدرسه فیضیه از اخلاق صحبت می‌کرد و ما گروهی بودیم که آمدیم و یک هفته تحت تأثیر سخنان ایشان قرار گرفتیم. .

سیدحسن خمینی ادامه داد: پس اول از همه باید از خودمان شروع کنیم. البته تلاش هرکسی متفاوت است اما به هر حال خوشبختی برای همه ما ممکن است. بعضی ها طبیعت بالاتری برای خوب بودن دارند، اما بعضی دیگر آن را دارند. ولی فقیه تعبیر می کند که امام فلزی وجود دیگری دارد. یعنی این موجود کمیاب است و با جهاد روی خودش کار کرده است.

امام مهمترین هدفی است که هنوز توسط دشمنان انقلاب هدایت می شود

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست»، گفت: امروز امام مهمترین هدفی است که همچنان توسط دشمنان انقلاب هدایت می شود. چون همه چیز هویت انقلاب ماست. امام تا امروز در هر فضا بیشترین حمله را دارند. زیرا می دانند که اگر آن را شکست دهند، می توانند پایه های مشروعیت، دانش و ارزش جامعه ما را بنا کنند. عده ای هستند که خود را آزار می دهند و مشکلات اصلی و بی اهمیت را با هم اشتباه می گیرند.

نسل انقلاب باید همدردی کنند، با هم و با هم به اندیشه متجاوز دشمن حمله کنند

یادگار امام با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری تاکید کرد: نسل انقلاب باید همدل باشند، با هم و در کنار هم به اندیشه متجاوز دشمن حمله کنند. اینکه ما نشسته ایم و آنها حمله می کنند و می چرخند، چیزهایی اختراع می کنند و از همه دفاع می کنند، یک ایده تهاجمی و سازنده بود. باید نوع درستی باشد. جای متهم و شهید یا شاکی نباید عوض شود، جای مجرم و مقتول نباید عوض شود. آنهایی که زمانی کشور را به خاک و خون کشیده بودند، حالا باید مدعی شوند و حرف هایی بزنند.

به گزارش خبرنگار جماران، مهرداد بذرپاش نیز در ابتدای این نشست گفت: معمولا در ایام الله برای شکرگزاری از نعمت های الهی یاد می کنند. بعید است در ایران کسی باشد که وجود امام را نعمت بزرگی برای مردم ایران نداند. امام ملتی را به قله عزت رساند، هر چند بدخواهان نخواستند به آن اعتراف کنند. من در دنیا سرمان را بلند کردم و به این عزیزان استقلال دادم. بی شک نعمتی که خداوند در تاریخ معاصر می تواند به ملتی بدهد وجود امام عزیزمان است.

رئیس دیوان محاسبات افزود: امام خود یک ملت بودند؛ امام زمان(عج) یک ملت بودند. چون زبان یک ملت بود. کسی که از یک ملت صحبت می کند یک ملت است. مظهر ملت ما را از زبان امام عزیزمان می توان یافت. بسیاری از ما امام را درک نمی کنیم; اگر این نعمت ها را ذکر نکنیم، معلوم نیست خداوند این نعمت را ادامه می دهد یا خیر. تفاوت ما با بسیاری از کشورهای دیگر پیوند ناگسستنی امام و امت است. این الگوی حکومتی است که ما را متمایز می کند و امام این الگوی حکومتی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امام شاخص انقلاب ماست. اگر از امام جلوتر باشیم ناگزیر هلاک می شویم و اگر از امام عقب بمانیم ناگزیر هلاک می شویم. هر جا مشکلی هست اگر با نگاه عمیق و کارشناسانه آن را تحلیل کنیم می بینیم که یا جلوتر از ولی هستیم یا پشت سر امام.

بذرپاش گفت: ناکارآمدی، بی تدبیری، تندروی و تحجر رنج کمی برای کشور ما نیست. رنج های زیادی که مردم متحمل شدند، اما به لطف خداوند 43 سال گذشت و اکنون اینجا هستیم. به امید آینده، رو به جلو، قوی، پشت سر ولی قوه قضائیه، تزلزل ناپذیر و با استفاده از تجربه 43 سال گذشته، دیگر از آزمون و خطاهای گذشته نخواهیم کرد. باید از تجربیات بزرگان بهره ببریم و حرف بزرگان را بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید