رئیس قوه قضائیه: در بحث حجاب قانون داریم/ در دیدار با رئیس جمهور گفتم نباید منتظر لایحه مجلس در حوزه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی باشیم.

رئیس قوه قضائیه: در بحث حجاب قانون داریم/ در دیدار با رئیس جمهور گفتم نباید منتظر لایحه مجلس در حوزه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی باشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید از همه کسانی که دغدغه تثبیت امنیت روانی مردم و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و مطالبه گری دارند قدردانی کرد. من این را برای خوشایند کسی نمی گویم، اما واقعاً معتقدم که درخواست های آنها مفید و ثمربخش است و مسئولیت ما را سنگین تر می کند. در این راستا باید قدردان افرادی بود که علاوه بر مطالبه، راه هم می دهند. البته امیدواریم این مردم مطالبه گر مواظب باشند که آنچه را که دشمن می خواهد انجام ندهند و نگویند.

رئیس قوه قضائیه گفت: در مقوله نقض امنیت روانی مردم می بینیم که عده ای به شکل های مختلف حرفی می زنند و نمی توانند حرف خود را انکار کنند. در اینجا گوینده یا دلیل و مدرکی برای ادعای خود دارد یا ندارد; شاید بتوان در عرض یک هفته چنین مسائلی را مشخص کرد، بنابراین نباید در این موارد با تأخیر مواجه شویم و به طور کلی همه مواردی که در معرض دید مردم است و در مراحل رسیدگی تسریع شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز دوشنبه (28 تیرماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به برگزاری باشکوه عید غدیر خم در سراسر کشور از جمله پایتخت ایران اسلامی، قدردانی کرد. تقدیم به همه کسانی که در برپایی این مراسم باشکوه و حضور حماسی شرکت کردند و رهبری مردم در جشن عید اکبر را مایه یأس و بلاتکلیفی دشمنان و شیطنت های مردم شما می داند.

محسنی ادجه‌ای با اشاره به درس‌هایی که از روز مباهله می‌توان گرفت، گفت: اگر انسان به درستی راه خود ایمان داشته باشد، قطعاً مشکلات برای او آسان می‌شود و در صورت لزوم در مسیر درخواست و برنامه آماده است. دستیابی به حق با تمام وجود.» را به میدان آورد؛ از خداوند می‌خواهیم در راه رسیدن به حق استقامت به ما استقامت عنایت فرماید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به اعضای «دستگاه اجرای فرامین و سیاست‌های رئیس قوه قضائیه» دستور داد اقدامات عاجل‌تری برای اجرای فرامین و فرامین رهبر انقلاب را در دستور کار قرار دهند. به ویژه تقویت امنیت روانی و جسمی افراد.

محسنی ادجه ای تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش مذبوحانه ای دارند و تروریست ها را برای انجام عملیات تجهیز و جذب می کنند و جلوی این تلاش های مذبوحانه را نمی گیرند. با همه اینها، افراد مسئول امنیت کشور با هوشیاری و تلاش دشمن را ناکام می کنند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه شهادت دو تن از نیروهای فرج در حادثه تروریستی کلانتری 16 زاهدان و سایر شهدای امنیتی که در اثر اقدامات تروریستی خارجی به شهادت رسیدند را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد: قوه قضاییه باید امنیت را برقرار و تحکیم کند. کشور و مردم همه نوع همکاری با نیروهای مسلح و فراجا خواهند داشت. باید هوشیار باشیم زیرا دشمن در فکر تدارک اقدامات تروریستی مشابه حادثه کلانتری 16 زاهدان است. البته انشاءالله به نیت شوم خود نخواهند رسید و باید گزارش دهیم که تعدادی از عوامل و عناصر دشمن در این رابطه دستگیر شده اند.

محسنی ادجه ای با اشاره به مقوله امنیت روانی مردم گفت: دادستان ها و همه ضابطان ذی ربط قضایی با کسانی که سعی در ناراحتی و تشویش مردم و ایجاد دردسر و آب به آسیاب دارند، هستند. دشمن را از بین ببرند، اقدامات قانونی و قاطع را انجام دهند و از خدشه دار شدن امنیت روانی مردم جلوگیری کنند و دشمن بتوانند عملیات روانی خود را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید از همه کسانی که دغدغه تثبیت امنیت روانی مردم و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و مطالبه گری دارند قدردانی کرد. من این را برای خوشایند کسی نمی گویم، اما واقعاً معتقدم که درخواست های آنها مفید و ثمربخش است و مسئولیت ما را سنگین تر می کند. در این راستا باید قدردان افرادی بود که علاوه بر مطالبه، راه هم می دهند. البته امیدواریم این مردم مطالبه گر مواظب باشند که آنچه را که دشمن می خواهد انجام ندهند و نگویند.

محسنی اجیعی گفت: پیش از این بارها تاکید کردم و سال گذشته نیز متذکر شدم که در خصوص برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب قانون داریم. البته این مورد منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست; با این حال، بسیار خجسته و خجسته است که متدینین بر آمدن همه مأموران و اولیای امر برای اجرای قوانین برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی اصرار دارند. ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می کنیم و تاکید می کنیم که همه باید تلاش کنیم قوانین و مقررات موجود را برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی اعمال کنیم. در همین راستا به سازمان بازرسی دستور دادم بر اجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد که طبق قانون است.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: در دیدار روز سه شنبه هفته گذشته با رئیس جمهور تاکید کردم که در حوزه ناهنجاری های اجتماعی و مظاهر آن قانون داریم و نباید منتظر لایحه مجلس در این راستا باشیم چرا که این مقوله ممکن است زمان. با این قوانین موجود می توان اقداماتی را برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی انجام داد. رئیس جمهور نیز از این موضوع استقبال می کند و بنا داریم امروز جلسه ای در این خصوص برگزار کنیم تا بتوانیم تصمیمات و اقدامات مربوطه را با حضور مسئولان مربوطه ساماندهی کنیم.

محسنی اجیعی گفت: دستگاه قضایی از سال گذشته تاکید کرده است که بسیاری از ناهنجاری ها جرایم مشهود است و با قوانین موجود می توان با متخلفان به ویژه افرادی که سازمان یافته عمل می کنند برخورد کرد اما متاسفانه به هر دلیلی به عنوان یک امر بدیهی برخورد نمی شود. جنایت .

رئیس قوه قضاییه در خصوص لایحه شورای حل اختلاف گفت: موضوع شورای حل اختلاف در مجلس تقریبا نهایی شده و اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد به زودی به قانون تبدیل می شود. بر این اساس معاون اول قوه قضائیه با همکاری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و معاونت راهبردی و سایر دستگاه های ذیربط آمادگی لازم را برای ایجاد ساختارها و سازوکارها و ابلاغیه های لازم داشته باشد تا به محض اینکه لایحه شوراهای حل اختلاف قانونی می شود، در عملیات و اجرای این قانون تعلل ایجاد نکنید.

محسنی آجی با اشاره به مقوله برخورد با مظاهر مختلف فساد در داخل و خارج قوه قضائیه گفت: همه مسئولان ذیصلاح و ادارات نظارتی، حفاظتی و اطلاعاتی در قوه قضائیه با نهایت احتیاط و دقت و رعایت رهنمودهای شرعی و قانونی، مقوله برخورد با مظاهر مختلف فساد از جمله مفاسد اقتصادی در داخل و خارج دستگاه قضایی را رصد کرده و نسبت به این موضوع حساس باشید.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: علاوه بر دستگاه ها و ادارات نظارتی، هر مدیر و کارمندی در هر سازمانی باید با هماهنگی دستگاه های ذیربط نسبت به کشف کوچکترین قصور و نشانه های تخلف و فساد در زیر مجموعه مسئول دانست. ادارات نظارتی و امنیتی ذیصلاح، اقدامات مقتضی را انجام دهند. بدون شک وقوع فساد و تخلف در یک مجتمع زودتر و بهتر توسط مدیر آن مجتمع درک می شود.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: پیدایش و رسوب فساد و تخلف در هر نهادی مضر است و این آسیب برای نهادها و اداراتی که با فساد برخورد می کنند اگر خدای ناکرده به فساد آلوده شوند بیش از پیش شدیدتر می شود.

محسنی آجی با اشاره به اجرای حکم دو تن از عاملان حادثه ترور شاهچراغ در شیراز گفت: در ماجرای ترور شاهچراغ با وجود اینکه با یک حرکت سازماندهی شده مواجه بودیم، اما رسیدن به آن زمان زیادی طول کشید. به کلیه مسئولان ذیربط در مراجع قضایی دستور می‌دهم با رعایت موازین قانونی به پرونده‌ها و پرونده‌های مربوط به امنیت جسمی و روحی شهروندان سریعاً رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری در این خصوص گفت: در مقوله نقض امنیت روانی مردم می بینیم که عده ای جور دیگری می گویند و نمی توانند حرف خود را انکار کنند. در اینجا گوینده یا دلیل و مدرکی برای ادعای خود دارد یا ندارد; شاید بتوان در عرض یک هفته چنین مسائلی را مشخص کرد، بنابراین نباید در این موارد با تأخیر مواجه شویم و به طور کلی همه مواردی که در معرض دید مردم است و در مراحل رسیدگی تسریع شود.

دیدگاهتان را بنویسید