نامه الیاس حضرتی به دبیر شورای عالی امنیت ملی: افکار عمومی و رسانه ها را نمی توان با تامین فضا مدیریت کرد.

نامه الیاس حضرتی به دبیر شورای عالی امنیت ملی: افکار عمومی و رسانه ها را نمی توان با تامین فضا مدیریت کرد.

روز جدید الیاس حضرتی مدیر گروه رسانه ای اعتماد در نامه ای خطاب به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نسبت به نحوه برخورد با رسانه ها در اعتراضات اخیر، رویکرد امنیتی در این زمینه و نگرش به رسانه ها هشدار داد. معترضان، دانشجویان و خبرنگاران.

الیاس حضرتی مدیر گروه رسانه ای اعتماد در نامه ای خطاب به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: نگاه پدرانه به مسائل. نگذارید به بهانه های واهی به راحتی روزنامه نگاران، جوانان و دانشجویان را دستگیر کنند. انقلاب اسلامی با اکثریت قاطع و عجیب این مردم به قدرت رسید و خون برای حفظ این مرز و بوم از تهاجم دشمن خارجی ریخته شد و همه خانواده ها برای شهدای از دست رفته خود عزادار شدند. به تغییرات اساسی تر نزدیک تر است؟

الیاس حضرتی مدیر گروه رسانه ای اعتماد در نامه ای خطاب به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نسبت به نحوه برخورد با رسانه ها در اعتراضات اخیر و همچنین برخورد امنیتی با این موضوع هشدار داد. همچنین برخورد با معترضان، دانشجویان و خبرنگاران.

با سلام خدمت دوست و برادر عزیز جناب آقای علی شمخانی

بدون مقدمه می خواهم چند نکته اساسی را به شما بگویم. بحران رسانه ای در جمهوری اسلامی به بحران امنیت ملی تبدیل شده است و تداوم این روند و هزینه هایی که بر دوش نظام و کشور می گذارد بر عهده جنابعالی و شورای امنیت ملی است.لطفاً اقدامات عاجل انجام دهید. قبل از اینکه خیلی دیر شود دست به کار شوید، آزادی را به رسانه های مستقل بومی بسپارید، اجازه ندهید هر روز ما را با یادآوری های مختلف محدود کنند.

به صدا و سیما فشار بیاورید تا صداهای دیگر را بشنوند، به آنها تریبون بدهید، تک تک افراد ایرانی که به مخاطبان بین المللی و بی بی سی اضافه می شوند تقصیر شما و عملکرد ضعیف مدیران رسانه جمهوری اسلامی است. افکار عمومی و رسانه ها را نمی توان با ایمن سازی فضا مدیریت کرد. تنها راه حلی که باقی می ماند گفتگو است. دیالوگ یک فلسفه و یک منشی دارد، باید از همه طیف ها باشد. همه جناح‌ها و نسل‌ها باید با هم صحبت کنند و لازمه این امر شناخت همگان است، نه اینکه در سال‌ها و دهه‌های اخیر تریبون رسانه ملی به عده معدودی اختصاص داشته باشد و نتیجه این بی‌تفاوتی باشد. امروز در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها و در دانشگاه‌ها می‌بینیم واکنش طیف وسیعی از مردم، به‌ویژه نسل جدید که قبلاً «دیگران و غریبه‌ها» با تلویزیون و رادیو بودند را می‌بینیم.

پدرانه با مشکلات روبرو شوید نگذارید به بهانه های واهی به راحتی روزنامه نگاران، جوانان و دانشجویان را دستگیر کنند. انقلاب اسلامی با اکثریت قاطع و عجیب این مردم به قدرت رسید و خون برای حفظ این مرز و بوم از تهاجم دشمن خارجی ریخته شد و همه خانواده ها برای شهدای از دست رفته خود عزادار شدند. به تغییرات اساسی تر نزدیک تر است؟ به محض اینکه بوی امید و اصلاحات اساسی و شنیدن مطالبات آنها به این معترضان برسد، فضا تا حدود زیادی آرام می شود، فقط وقت را تلف نکنید.

آزادی رسانه‌ها، انتخابات آزاد، فضای آزاد سیاسی، اجتماعی و دانشگاهی و آزادی بیان از ویژگی‌های ذاتی جمهوری اسلامی بود که یکی یکی از دست می‌دهیم. کسانی که انتخابات ریاست جمهوری گذشته را به این شکل سازماندهی کردند، مسئولیت اعمال خود را بر عهده نمی گیرند. نگذاشتند انرژی و نفوذ مردم در انتخابات ظاهر شود و امروز سکوت کرده اند.

هر کدام از این مشکلات فرصتی تاریخی برای جمهوری اسلامی بوده و هست که با عملکرد مشکوک برخی افراد در دولت و تحمیل هزینه های گزاف به دست نظام در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است. دیگر چیزی برای گفتن نیست، لطفا هر چه سریعتر اقدام کنید زیرا مسئولیت تاریخی دارید.

با تشکر

الیاس حضرتی

مدیر گروه رسانه ای اعتماد و فعال سیاسی و فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید