حضرتی همچنان به عنوان دبیرکل اعتماد ملی کروبی ادامه می دهد / مخالفت با استعفای حضرتی

حضرتی همچنان به عنوان دبیرکل اعتماد ملی کروبی ادامه می دهد / مخالفت با استعفای حضرتی

روز جدید : قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مخالف استعفای الیاس حضرتی هستند و وی به عنوان دبیرکل باقی می ماند.

اسماعیل گرامی، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در خصوص استعفای الیاس حضرتی گفت: موضوع استعفای آقای حضرتی به امروز مربوط نیست و ماه ها پیش به خصوص در رسانه ها مطرح شد و ایشان می خواستند از سمت خود استعفا دهند. دبیر کل حزب.» اما اعضای شورای مرکزی مخالفت کردند و حالا که آقای حضرتی استعفا داده است، طبق اساسنامه حزب، استعفای دبیرکل باید به تایید شورای مرکزی برسد. من نمی‌دانم استعفای ایشان در آنجا رای می‌گیرد و آقای حضرتی همچنان دبیرکل خواهد بود.

گرامی مقدم همچنین گفت: تا دو ماه آینده کار تصویب اصلاحیه اساسنامه حزب به پایان می رسد و احتمالا تا سه ماه آینده کنگره برگزار خواهیم کرد. اگر فردی در آنجا تمایلی به سمت دبیری نداشته باشد معرفی نمی شود، اما طبق اساسنامه حزب، آقای حضرتی همچنان دبیرکل است، بنابراین می توانیم در جلسه بعدی شورای مرکزی استعفای ایشان را در دستور کار قرار دهیم.

مقدم در پاسخ به این سوال که نظر آقای کروبی در مورد استعفای ایشان چیست، گفت: تا جایی که من می دانم آقای کروبی با استعفای خود مخالف است. اما آقای حضرتی به دلیل مشغله زیاد اصرار به استعفا داشتند و بالاخره آقای کروبی گفت که حزب اساسنامه دارد و ما طبق قانون اساسی عمل می کنیم و حزب باید تصمیم بگیرد.

معاون دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که اگر استعفای حضرتی پذیرفته شود چه اتفاقی می افتد، گفت: اگر اعضای شورای مرکزی این حزب استعفای او را بپذیرند، انتخابات برگزار می شود و دبیرکل انتخاب می شود. من فرض می کنم که استعفای او رد شود و او همچنان دبیرکل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید