حزب اعتماد ملی: پایان دادن به حصر کروبی و موسوی

حزب اعتماد ملی: پایان دادن به حصر کروبی و موسوی

روز جدید :حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه ای خواستار پایان حصر کروبی، میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد شد.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد در بیانیه ای به مناسبت چهار هزارمین روز حصر خواهان پایان حصر شدند.

متن کامل این بیانیه را بخوانید.

در آستانه چهارهزارمین روز از حصر جناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کروبی، مهندس میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد این شخصیت های وفادار، دلسوز و انقلابی هستیم.

انتخابات سال 88 می توانست فرصتی برای آشتی همه اقشار مردم با حاکمیت و شرکت هر چه بیشتر در انتخابات خوب، سالم و قانونی باشد، اما متاسفانه اصرار بخشی از دولت برای رای دادن به کاندیدایی منجر به این شد. بسیاری از ارگان های حکومتی و ارتش و نهادهای نظارتی با نقض بی طرفی وارد عرصه انتخابات شدند که منجر به اعتراضات گسترده مردمی شد.

برخورد دولت با معترضان باعث تشدید نارضایتی ها و تعمیق شکاف بین مردم و حکومت شد که در نهایت به تصمیم غیرقانونی منجر شد که چند تن از چهره های سرشناس انقلاب و یاران و کارمندان سابق را در تجمعی بزرگتر برای گسترش زندانی کنند. اعتراضات فروکش کرد. تصمیمی که منجر به تعمیق نارضایتی و بی اعتمادی فزاینده به دولت شد که پیامدهای آن تا به امروز گریبانگیر کشور شده است.

مشکل بزرگ این تصمیم این است که حکم دادگاه برای حصر وجود ندارد و مصوبه شورای عالی امنیت ملی در آن روزها ادامه حصر غیرقانونی را توجیه نمی کند. طبق قانون اساسی هیچ کس را نمی توان مجازات کرد مگر به احکام قانون. حصر به عنوان مجازات مستلزم صدور حکم قضایی از سوی مراجع ذیصلاح و طی تشریفات قانونی است در غیر این صورت باید مجازات غیرقانونی تلقی شود.

ما از ایجاد بازداشتگاه های محدود در یکی دو سال اخیر استقبال می کنیم، اما مجازات بدون حکم دادگاه همیشه اعتراض ماست و بر لغو این آزار و اذیت آشکار اصرار داریم.

حزب اعتماد ملی به عنوان نماینده جمع کثیری از اصلاح طلبان و به عنوان جریانی که مؤسس و دبیرکل دائمی آن یکی از برجسته ترین چهره ها و حامیان مورد اعتماد امام عزیز و رئیس مجلس سوم و ششم است. وظیفه اوست که نسبت به ادامه حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد اعتراض کند و خواستار رفع حصر و پایان این عمل شود که غیرقانونی است و نتیجه ای جز افزایش شکاف نخواهد داشت. بین مردم و حکومت و حذف نیروهای دلسوز.

ما معتقدیم در شرایطی که کشور در محاصره شدید اقتصادی دشمنان قرار دارد و تمام امید آنها برای موفقیت اقدامات ضد ایرانی نارضایتی مردم از سیاست دولت است، بهترین راه حل این است که دولت اقدامات فوری و لازم را برای احیای مجدد انجام دهد. اعتماد عمومی به دولت و یقینا یکی از این اقدامات لازم پایان دادن به حصر غیرقانونی چهره های خدمتگزار با تاریخ انقلاب است.

امیدواریم با بازگشت حاکمان و مسئولان به قانون، حصر آزاد شود و روند اداره کشور با آرزوی احیای جمهوری اسلامی در مسیر صحیح قرار گیرد و امور مسلمین اصلاح شود.

حزب اعتماد ملی

24 مارس 1400

دیدگاهتان را بنویسید