بیانیه کانون عالی بازنشستگان در مورد افزایش حقوق بازنشستگان

بیانیه کانون عالی بازنشستگان در مورد افزایش حقوق بازنشستگان

پس از اعلام رسمی افزایش حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی، کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور اطلاعیه ای صادر کرد که در آن ضمن تشکر از مسئولین، به مسئولان توصیه می شود سریعا احکام و معوقات مستمری بگیران تامین اجتماعی در اسرع وقت اصلاح شود. زمان روشن شدن است.

متن این بیانیه را در زیر می خوانید:

به نام خدا

سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه پس از فراز و نشیب های فراوان از افزایش رسمی حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران غیرحداقلی تامین اجتماعی در مجمع عمومی کانون عالی که در بندرانزلی برگزار شد خبر داد. افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار، هیات امنا و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی. این تصمیم برگرفته از متن صریح قانون، دیدگاه های مضطرب و نگران بسیاری از بازنشستگان و بازنشستگان آگاه تامین اجتماعی را روشن کرده و کام آنها را شیرین کرده است.

کانون عالی کارگران و مستمری بگیران بازنشسته سراسر کشور طی تلاش های گسترده خود به جامعه چند میلیونی زیر پوشش خود قول داد که در چارچوب تعاملات و رایزنی ها حتی یک قدم به عقب برنخواهد داشت و امروز به فضل الهی خداوندا ما نیز از حمایت تک تک عزیزان مفتخر و قدردان هستیم. متأسفانه افراد و جریان‌هایی که اهداف و مقاصد شخصی و گروهی خود را دنبال می‌کنند نسبت به برخی از کارکنان سوء‌نیت نشان دادند، اما چنین اقداماتی تأثیری در عزم و اراده کارکنان مؤمن نظام نداشت.

این رویداد مهم نیز صرفه جویی و تجربه ارزشمندی را با خود به همراه داشت و باید ابعاد مختلف آن را در نظر گرفت. حملاتی علیه رئیس جمهور، اعضای دولت، معاون اول رئیس جمهور، وزیر سابق و سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مقامات صورت گرفت. این مهم بار دیگر ثابت کرد که مطالبه گری و پافشاری در دفاع از حق، همراه با صبر و برنامه ریزی و به دور از هیجان، نتایجی را به دنبال دارد. کانون عالی کارگران و بازنشستگان سراسر کشور با حمایت همه جانبه از مددجویان و قدردانی و تشکر از رویکرد قانون مداری مسئولین، از زحمات مستمر دلسوزان تقدیر و تشکر نموده و انتظار دارد احکام اصلاحی جدید برای مستمری بگیران بدون حداقل تامین اجتماعی صادر شود. در اسرع وقت. اعمال افزایش 38 درصدی و مبلغ ثابت 515 هزار تومان اعمال می شود.

بدین جهت است که از جناب آقای رئیس جمهور که چندین بار دستورات پیگیری ویژه را برای رفع موانع و مشکلات و جلب رضایت مستمری بگیران صادر کردند، تقدیر و تشکر می کنم. وی از رهنمودها و پیگیری های مستمر معاون اول رئیس جمهور جناب آقای مهندس محبر و همچنین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسات متعدد کارشناسی زمینه رایزنی ها و تعاملات سازنده را فراهم کردند، تشکر کرد. از اجرای آیین نامه مجلس، کمیته های تخصصی و نمایندگان مردم تشکر می کنیم. از زحمات و حمایت های دلسوزانه و ارزشمند مدیر عامل فداکار و پرتلاش سازمان تامین اجتماعی جناب آقای میرهاشم موسوی صمیمانه تشکر و قدردانی می نماییم.

بالاخره ایشان فرصت را غنیمت شمرده و کانون سالمندان مستمری بگیران و مستمری بگیران سراسر کشور را برای اجرای پیشنهاد سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بهبود معیشت مستمری بگیران و مستمری بگیران از طریق تأسیس آماده نمودند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان اعلام می‌کنیم و امیدواریم حرکت در جهت ارتقای رضایتمندی بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت جامع‌تر و با سرعت بیشتری ادامه یابد. به خواست خدا!

دیدگاهتان را بنویسید