بیش از 3.7 میلیون دوز واکسن Astraznka داده شده است


ساعت: 21:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۶
کد خبر: 1822164

سخنگوی گمرک گفت: در پی پیگیری های انجام شده، ظهر امروز با دریافت نامه وزارت بهداشت، چهار محموله واکسن اهدایی از کشورهای بلغارستان، کرواسی و ژاپن از گمرک ترخیص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گمرک ایران، روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: 2 میلیون و 830 هزار و 400 دوز واکسن Astraznka اهدایی بلغارستان در تاریخ 18 فروردین ماه و 288 هزار دوز واکسن اهدایی کرواسی وارد فرودگاه امام شد. به دلیل عدم صدور مجوز ثبت از سوی وزارت بهداشت، با هماهنگی هیئت ارزی به انبارهای یخچال گمرک منتقل شد.

وی افزود: دیروز و امروز دو محموله 350 هزار گلدوزی آسترازنکا از ژاپن وارد فرودگاه امام شد و تا زمان صدور تاییدیه از سوی وزارت بهداشت برای نگهداری در یخچال، همین کار انجام شد.

لطیفی تصریح کرد: گمرک حق ترخیص واکسن را زمانی دارد که وزارت بهداشت و نمایندگان آن برای تایید و تماس با محموله مراجعه کنند. با تایید وزارت بهداشت، حوالی ظهر امروز هر چهار محموله واکسن اهدایی آسترازنکا ترخیص شد. “

وی افزود: تعداد کل واکسن های آسترازنکا منتشر شده امروز جمعه سه میلیون و 718 هزار و 400 دوز است.

لطیفی تاکید کرد: در صورت تایید محموله ها توسط وزارت بهداشت، گمرک و همچنین محموله های قبلی، واکسن های وارداتی را با حداقل مدارک و حمل کامل به حرکت در می آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید