بیش از 300 میلیون قطعه خودرو شناسه ردیابی دریافت کرده اند


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908328

وزیر صامت گفت: تا امروز بیش از 300 میلیون قطعه خودرو شناسه رهگیری دریافت کرده اند که با کد دستوری می توان از اصل بودن یا نبودن قطعه مطلع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر امنیت در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: کار بسیار مهمی را در وزارت امنیت آغاز کرده‌ایم و تا امروز بیش از 300 میلیون قطعه خودرو شناسه‌های رهگیری دریافت کرده‌اند که با کد دستوری قابل درک است. قطعه اصلی است یا نه.» نه

وی ادامه داد: این اولین گام و مهمترین زیرساخت برای کنترل اصالت بازار قطعه است تا در نهایت تولیدکنندگانی که قطعات باکیفیت تولید می کنند را از تولیدکنندگانی که قطعات بی کیفیت تولید می کنند جدا کنیم.

وزیر صامت در خصوص تلاش برای ارائه استانداردها گفت: استاندارد دو مرحله دارد. گام اول تدوین استاندارد و اجرای آن در واحدهای تحت پوشش و گام دوم شناسایی قطعات استاندارد در بازار عرضه است.

فاطمی امین با گلایه از اینکه تا ابتدای سال جاری 30 درصد قطعات خودرو تقلبی و قاچاق بوده است، گفت: زمانی که لنت ترمز، باتری، کمک فنر یا کالای دست دوم به جای نو به فروش می رسد، یک محصول جدید است. مشکل بسیار خطرناک

وی از جمع بندی نهایی 55 کالا برای صدور کد رهگیری تاکنون خبر داد و گفت: این کالاها را به اطلاع مردم می رسانیم تا هنگام خرید این قطعات به اصالت و کد رهگیری توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید