بیش از 3000 اثر به دوازدهمین جشنواره یادواره عمار/جعفری جوزانی رسید

ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797082

نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم عمار با حضور دبیر اجرایی این رویداد آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم های مردمی عمار صبح امروز یکشنبه 12 دی ماه با حضور نادر طالب زاده دبیر و حمید صالحی دبیر اجرایی این جشنواره در حسینیه هنر برگزار شد.

حمید صالحی، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره عمار در ابتدای این نشست گفت: فراخوان این دوره اوایل مهرماه منتشر شد و تا 30 آبان از سراسر کشور آثار و سپس سه هزار اثر دریافت کردیم. به دبیرخانه رسید.» فیلم‌ها، فیلمنامه‌ها، مستندها، انیمیشن‌ها و … آثاری هم داشتیم، بیش از 580 اثر در زمینه متن، سیناپس و رسید به دبیرخانه رسید.

وی افزود: بیشتر آثار بعد از تهران مربوط به خراسان رضوی، فارس، البرز و … است امسال جشنواره 18 دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود و اختتامیه نیز روز جمعه برگزار می شود. 15 ژانویه در همین سالن.

پاسداشت محمد سرور رجایی و مسعود جعفری جوزانی

صالحی ادامه داد: امسال در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از دو نفر از جبهه انقلاب محافظت می کنیم. مرحوم محمد سرور رجایی، نویسنده افغانستانی که تابستان امسال از دست دادیم، از آقای مسعود جعفری جوزانی خالق آثار ماندگار نیز دفاع خواهد کرد، زیرا “او شیر سنگی است” و “در چشم باد”.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره ادامه داد: مانند سال های گذشته اکران های شخصی در سراسر کشور خواهیم داشت که می توان نورافکن ها را به عنوان رابط جشنواره ثبت کرد. همچنین امسال پلتفرمی را برای نمایش‌های پرطرفدار آنلاین ارائه خواهیم کرد. این بستر به گونه ای است که هر جا امکان پروژه حضوری وجود نداشته باشد، مخاطب می تواند از این بستر استفاده کند.

جای وحید جلیلی خالی است

نادر طالب زاده دبیر این مراسم نیز در این دیدار گفت: صندلی وحید جلیلی خالی است. خوشحالم که یکی از سیاستمداران اصلی عمار که شاهد دغدغه های رسانه ای او بوده ام، مدیریت صدا و سیما را بر عهده گرفته است. این نشان می دهد که تخت عمار چقدر استخوانی است. مقدر بود که با مأموریت ایجاد تغییر به رادیو و تلویزیون برود.

وی افزود: فکر می کنم این اتفاق مهمی بود که هیچکس آن را پیش بینی نکرده بود. ریشه اصلی این سوال را شهید آوینی می زند که بسترش سوره ای است که آقای جلیلی در آن کار کرده است. مشکل امروز ما این است که نیمی از کارمندان این دولت و دولت قبل نمی دانند جمهوری اسلامی چیست و به همین دلیل دچار مشکلاتی مانند برجام می شویم. در عرصه جنگ نرم و تفکر، محل شعله ور شدن شعله های جمهوری اسلامی عمار بود.

این کارگردان پیشکسوت ادامه داد: از اول انقلاب تا امروز گروه عمار هستند یعنی جوانان حواس و دغدغه مندی که به اینجا می آیند. امسال برای اولین بار گروه های حرفه ای، تهیه کنندگان حرفه ای، کارگردانان حرفه ای و غیره داریم. بچه هایی داریم که کارهایشان را دیدم و هیجان زده شدم. من آنها را به برنامه خود دعوت کردم. البته برنامه من هم محصول همین ساختمان است.

وی با تاکید بر پیشرفت حرفه ای مدیران عمار گفت: امروز عمار شاهد فیلمی با استانداردهای دیپورت است که یادآور آثار روبر برسون است.

این خبر تمام شد…

دیدگاهتان را بنویسید