بیش از 50 میلی متر بارندگی در ایستگاه یزد ثبت شد


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886236

استاندار یزد با اشاره به شدت بارندگی در یزد گفت: 50 میلی متر بارندگی توسط ایستگاه هواشناسی یزد در چند ساعت ثبت شد که بالاتر از میانگین سالانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران فاطمی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تداوم بارندگی از ساعت 2 بامداد در شهرستان یزد گفت: حجم آب جاری با توجه به شدت بارندگی زیاد است.

وی افزود: تاکنون 50 میلی متر بارندگی در ایستگاه یزد ثبت شده است و میانگین بارندگی سالانه در شهر یزد 40 میلی متر است.

استاندار یزد با بیان اینکه با توجه به شدت بارندگی، بافت تاریخی یزد دچار مشکل شده است، گفت: بسیاری از خانه های بافت تاریخی تخلیه شد.

فاطمی افزود: اکثر خانه های بافت تاریخی پایدار نیستند و از ساکنان بافت تاریخی می خواهیم منازل خود را ترک کنند و تمهیدات لازم برای اسکان آنها در مساجد و اماکن مذهبی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان آب جاری از شهر تفت به سمت شهر یزد می آید، گفت: در روزهای اخیر رسیدگی به سیل بندها انجام شده اما حجم سیل بند در حال تکمیل است و سرریز سیلاب در حال آمدن است. به یزد.مدیریت هم اکنون.

استاندار یزد گفت: طی گفتگوی تلفنی با وزیر کشور و مدیریت بحران کشور، هماهنگی های لازم برای اعزام نیروهای امدادی و تجهیزات لازم به استان یزد انجام شد.

فاطمی از مردم خواست از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت بروز قطعی آب، گاز و برق با دستگاه های خدمات رسان تماس گرفته تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید