بیش از 56 میلیارد ریال کمک به روستاییان تربت حیدری پرداخت شد

ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805045

کوهسرهی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 56 میلیارد و 600 میلیون ریال برای ساخت 289 واحد مسکونی با هزینه متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر کوهسرهی مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه مردم یک میلیارد تسهیلات دریافت کردند، گفت: مسکن ریالی برای انعقاد قرارداد در بانک ها معرفی شده و بر اساس پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. کارمزد تسهیلات پنج درصد و پرداخت آن بر اساس 20 سال ساخت و دوره بازپرداخت می باشد.

مدیرعامل بنیاد مسکن تربت حیدریه همچنین در خصوص صدور سند ملکی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر افزود:

کوچکسرهی از اهالی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفری شهرستان که هنوز موفق به اخذ سند مالکیت نشده اند خواست برای طرح دعوی به بنیاد مراجعه کنند.

مدیر بنیاد مسکن تربت حیدریه همچنین از تصویب 89 میلیارد و 251 میلیون ریال اعتبار مصوب برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای این منطقه خبر داد و گفت: از این میزان 67 میلیارد و 761 میلیون ریال. وام اعطا شد.

کوهسرهی افزود: طرح هادی روستاهای دمشق، رودانه، باسک، رودمجان، باکاول، رزق، زمان آباد، هورم، نظامیه، کله نو مرکزی، ضیاءالدین علیا، اله آباد و سرکاریز تا پایان سال مالی 140 به اتمام می رسد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اجرای عملیات آسفالت روستایی از قیر رایگان در سال جاری گفت: روستاهایی که عملیات را طبق برنامه زمان بندی و جابجایی شبکه های خدماتی خود انجام داده اند می توانند از قیر رایگان این بنیاد استفاده کنند.

کوهسرهی افزود: برای این منظور روستاییان می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن و البته پس از تایید بنیاد مسکن برای عقد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط از سهمیه قیر رایگان برای آسفالت روستا بهره مند شوند. “
وی گفت: تاکنون چهار روستا قراردادها را به بنیاد مسکن تحویل داده اند و تحویل قیر رایگان در حد نیاز است و به محض گرم شدن هوا فعالیت آسفالت انجام می شود.

مدیر بنیاد مسکن تربت حیدریه درباره بازنگری طرح هادی روستاهای این شهرستان نیز گفت: تربت حیدریه دارای 138 آبادی است که برای روستاهای 20 خانوار بالای شهر طرح هادی تهیه شده است. و 70 روستا که 10 روستای آن افق سالانه منقضی شده و هفت روستای دهه پایین بنهنگ، خارج از کشور، مازیارد و مرشک در سال جاری مورد بازرسی قرار می گیرد.

کوهسرهی بیان کرد: سایر روستاهایی که مشکل توسعه فیزیکی و جابجایی دارند می توانند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا از طریق کمیسیون فنی اقدام لازم انجام شود.

وی در بخشی دیگر گفت: ساخت 14 واحد مسکونی در روستای ضیاءالدین علیا و 20 واحد مسکونی در مقصد گردشگری روستای رودمجان توسط بنیاد مسکن در سال 1401 ساخته می شود و اکنون آماده سازی زمین است. عملیات در روستای رودمجان آغاز شد.

کوهسرهی افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، قرار است سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود که 200 هزار واحد آن بخشی از روستاهای کشور است.

وی گفت: متراژ مسکن روستایی 2 میلیارد ریال با کارمزد 5 درصد و مدت ساخت و بازپرداخت آن 20 سال است و ضمانت این تسهیلات به صورت سفته است و لذا از دهیاران محترم دعوت به عمل می آید. طرح دعوی قضایی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید