مجلس 175 میلیارد ریال به دانشگاه تربت حیدریه کمک کرد


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908150

زنگنه گفت: شورای اسلامی در یک سال گذشته 175 میلیارد ریال علاوه بر وام مصوب برای دانشگاه تربت حیدریه اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در شورای اسلامی امشب در مراسم انتخابات دومین مجمع عمومی بنیاد نیکوکاران حامی دانشگاه تربت حیدریه افزود: از این مبلغ یکصد میلیارد ریال است. کمک نقدی علاوه بر بودجه جاری دانشگاه.

وی تصریح کرد: 60 میلیارد ریال برای تکمیل سفره خانه، 5 میلیارد ریال برای تامین معیشت معلمان و کارکنان و 10 میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی دانشگاه و البته مبلغی از این مبلغ از پایان کار واریز می شود. این سال

نماینده مردم منطقه تربت حیدریه در شورای اسلامی بیان کرد: همچنین جلسه ای با معاون وزیر علوم تشکیل شد که بر اساس آن مقرر شد آزمایشگاه ها و به ویژه پژوهشکده زعفران دانشگاه تربت حیدریه به چه میزان تجهیز شود. مدیریت دانشگاه هزینه کرد، وزارت علوم به همان میزان هزینه کرد

رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز گفت: این جلسه به منظور معرفی اعضای اصلی و جدید هیات امنای این دانشگاه که برای مدت چهار سال انتخاب می شوند و همچنین رای گیری برای انتخاب بازرسان بنیاد حایران برگزار شد. دانشگاه.

دکتر عباس کاشعی سیوکی افزود: صرف نظر از موضوع انتخابات، اهمیت این جلسه این است که بار دیگر اعلام کنیم که حداقل 70 درصد از ساختمان های دانشگاه تربت حیدریه توسط افراد خیر ساخته شده است که در کشور بی نظیر است.

وی در ادامه به برخی از فعالیت های خیرین عضو بنیاد خیرین دانشگاه تربت حیدریه اشاره کرد و اظهار داشت: اهدای 5 هکتار زمین و 2 هزار متر سوله توسط خیر نیک اندیش عباس کریمی، اهدای 5 هکتار زمین. توسط دکتر عباس نوریان اهدای 100 هکتار زمین با امتیاز برق فشار قوی با اهدای جواز و مجوز اتصال آب چاه عمیق در سرزمین مه ولات توسط نیکوکار اسماعیل افرازی یکی از این مواهب است.

وی افزود: همچنین اهدای 5 هکتار زمین در جلگه رخ توسط خیر نیکاندیش محمود فرشچی، اهدای زمین و آب برای ایجاد مزرعه تحقیقاتی توسط خیر بازارور علیرضا رضایی و ایجاد سالن ورزشی چند منظوره، بورسیه دانشجویی و مالی. کمک به دانشجویان بی بضاعت توسط خیر مهدی مروج تربتی از دیگر کمک های این بزرگواران به مجتمع دانشگاهی تربت حیدریه است.

در مراسم امروز علاوه بر آغاز ساخت باب دانشگاه که هزینه آن بر عهده خانواده مرحوم محمد مرویبیقی بود، المان دانشگاه تربت حیدریه افتتاح شد که هزینه آن بر عهده چاه بود. وصیتگر عباس غضنفری کوزانی مبلغ 300 میلیون ریال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید