بی توجهی خانواده ها و افزایش گازگرفتگی در فصل سرما


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918175

کارشناس ایمنی و بهداشت حرفه ای گفت: یکی از مهم ترین دلایل افزایش گازگرفتگی و حتی مرگ خانواده ها در فصل سرما، بی توجهی به اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین ملایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، با توجه به نکات ایمنی استفاده از بخاری در فصل سرما، گفت: قطعا نیاز انسان به سرمایش و گرمایش باعث شده است که در فصول مختلف سال تامین بیشتری داشته باشد. دستگاه های سرمایشی و گرمایشی باید اقدامات اساسی را اجرا کنند.

یک کارشناس حرفه ای بهداشت و ایمنی گفت: هنگام استفاده از گاز طبیعی و وسایل گرمایشی باید دریچه تهویه مطبوع اتاق در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: استفاده از گیره های فلزی در دو طرف شیلنگ ها که به لوله بخار و گاز وصل می شوند بسیار مهم است زیرا کودکان به دلیل احساس از طرف می توانند شلنگ را بکشند و این گیره ها را شل کنند، بست ها باید چک شوند. از زمان به زمان.

ملایی گفت: زمانی که فرد دچار گاز گرفتگی می شود علائمی مانند سرگیجه، سردرد و حالت تهوع دارد و مصدوم باید سریعاً به هوای آزاد رفته و در اسرع وقت با اورژانس 115 تماس بگیرد زیرا حالت تهوع و تنگی نفس مصدوم است. می تواند خطرات جدی داشته باشد.

کارشناس بهداشت و ایمنی حرفه ای گفت: در فضای آلوده به گاز جرقه مانند روشن کردن گاز یا لامپ وجود نداشته باشد زیرا باعث انفجار می شود و درب و پنجره ها باید بلافاصله و با پارچه بزرگ و مرطوب باز شوند. برای دفع گازها در خانه

وی در ادامه تاکید کرد: رعایت اصول ایمنی و توجه به این نکات در زمان وقوع گازگرفتگی می تواند جان ما و خانواده هایمان را از هر نوع حادثه ای مصون نگه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید