تاجیک های پرسپولیس دچار مشکل شدند؟

تاجیک های پرسپولیس دچار مشکل شدند؟

فریبرز محمودزاده در مورد اینکه منوچهر صفروف و وحدت حنان اف به دلیل فسخ قرارداد با باشگاه استقلال تاجیکستان پس از پایان نقل و انتقالات لیگ تاجیکستان، بازیکن آزاد نیستند و نمی توانند پس از نقل و انتقالات پرسپولیس قرارداد خود را امضا کنند. باز می شود. وی گفت: پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری که پنجره نقل و انتقالاتش بسته است حق دارد با بازیکن مورد نظر قرارداد ببندد و این اقدام با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات منع قانونی ندارد. فقط ثبت قرارداد، ثبت نام بازیکن و صدور کارت وی باید زمانی صورت گیرد که پنجره باشگاه بسته نباشد و مشکل قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی افزود: قرارداد برای پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری که پنجره نقل و انتقالات آن بسته است آزاد است اما ثبت قرارداد سخت است. پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس و تمامی باشگاه های لیگ برتری ایران ساعت 24 یکشنبه (16 آبان) بسته شد. با توجه به بسته بودن پنجره باشگاه پرسپولیس در آن زمان، از آن تاریخ به بعد لیست پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری که این شرایط را دارد می تواند از این بازیکنان به عنوان سهمیه رایگان فیفا استفاده کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: دو سوال مطرح است. برای تیمی که پنجره بسته است، عقد قرارداد آزاد است اما ثبت قرارداد ممنوع است. پس باشگاه پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: از زمانی که پنجره نقل و انتقالات در ابتدای فصل بسته شد، هر باشگاهی که بازیکن جدید می خواهد باید از سهمیه بازیکن آزاد فیفا استفاده کند.

محمودزاده در پاسخ به اینکه بازیکنی که می خواهد به عنوان سهمیه آزاد به کشورمان بیاید، پنجره نقل و انتقالات کشور مبدا یا مقصد محسوب می شود: کشور مقصد. آیا بازیکن می خواهد به ایران بیاید یا به کشور دیگری برود؟ پنجره نقل و انتقالات کشورمان 16 آبان بسته شد. به همین دلیل شرایط انتقال به کشور مقصد، ملاک سهمیه فیفا و ملاک سهمیه آزاد بودن است. از آنجایی که فسخ قرارداد همیشه آزاد است، بروید و قرارداد را رها کنید.

رئیس کمیسیون نقل و انتقالات سازمان لیگ اضافه کرد: پنجره نقل و انتقالات همه باشگاه های ایرانی 16 آبان بسته شد، آیا امروز بازیکن و باشگاه حق جدایی دارند؟ هیچ کس نمی تواند جلوی این را بگیرد. فقط این بازیکن باید تا نیم فصل صبر کند تا جذب باشگاه شود. هر بازیکنی در ایران که از 17 آبان به بعد تمام شود دیگر نمی تواند تا نیم فصل جایی برود چون پنجره نقل و انتقالات بسته شده است.

محمودزاده افزود: جدایی بازیکن آزاد است و هیچکس نمی تواند مانع آن شود. باشگاهی مایل است 5 بازیکن خود را به صورت توافقی اخراج کند، هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد. جدایی مشکلی نیست، اما جذب آن دشوار است، ثبت نام دشوار است. طبق قوانین نقل و انتقالات، در دوره نقل و انتقالات فیفا، شرایط ثبت نام باید مطابق با قوانین باشد.

محموده در خصوص بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تاجیکستان در 16 مرداد گفت: شرایط انتقال به کشور مقصد ملاک است. یعنی قبل از 16 آبان این دو بازیکن باید تکلیف خود را با کشور مبدا مشخص می کردند و حالا سهمیه آزاد فیفا هستند. یعنی زمانی که پرسپولیس پنجره نقل و انتقالات خود را باز می کند، در صورت موجود بودن لیست نقل و انتقالات، با رعایت شرایط نقل و انتقالات و قوانین می تواند این بازیکنان را به عنوان سهمیه آزاد فیفا جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید