تاج هنوز تمام نشده است


زمان: 08:13
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837061

متأسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند که تاج تمام شده است و مانند دوران قبل از تاج به عقب و جلو می روند که بسیار خطرناک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروزه با گذشت بیش از دو سال و دو ماه از شیوع مرگبارترین ویروس جهان، بسیاری از کشورها همچنان شاهد مرگ و میر بالا و ابتلا به عفونت های روزانه هستند و شایعاتی مبنی بر انتشار سویه های جدید تاج به گوش می رسد.

این واقعیت که 26 ماه پس از اپیدمی تاج در ایران، تعداد قربانیان به کمتر از 10 نفر کاهش یافته است، به این راحتی ها به دست نیامده است.

با بازگشت به هشت ماه قبل می بینیم که کشور از نظر ویروس کرونا در وضعیت خوبی قرار نداشت و هر روز شاهد جان باختن بیش از 600 نفر از هموطنان هستیم که علت اصلی این مرگ و میرها نبود واکسن تاج است. .

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اولویت اول وی واردات و همچنین حمایت همه جانبه از توسعه واکسن های داخلی بود که توانست طی دو تا سه ماه آمار واکسن را در کشور به حد مطلوب برساند و نتیجه آن می تواند باشد. از آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت مشخص است.

با نگاهی به آمار 94 درصد واکسن کراون در نوبت اول، 85 درصد در نوبت دوم، 50 درصد در نوبت سوم و بیش از 15 درصد رده سنی زیر 12 سال در استان یزد، می توان این کاهش را مشاهده کرد. در موربیدیتی و مرگ و میر به دلیل توجه خانواده های یزدی به واکسیناسیون.

اما با توجه به اینکه تاج به پایان رسیده است، می توان آن را خطرناک ترین تصویر در بین مردم دانست، زیرا این ایده می تواند بازگشت تاج را رقم بزند و نمی توان به پایان آن امید داشت.

در حال حاضر به دلیل شرایط مساعد در تاج، برنامه های زیادی در استان برگزار می شود که نشان از بی توجهی تعداد زیادی از حاضران در مراسم به نقاب و فاصله اجتماعی دارد و حتی در صورت تذکر نسبت به این مشکلات، آن ها می گویند تاج تموم شد و مشکلی نیست

اگر نگاهی به رفتار جامعه در 26 ماه اخیر تاج گذاری کشور بیندازیم، در می یابیم که هرگاه در رعایت اقدامات بهداشتی سهل انگاری و بی احتیاطی کردیم، تاج آن زنده شد و بسیاری از مردم را سال ها پشیمان کرد که چرا این هشدارها گرفته شده است. به طور جدی. آن را نگرفتند.

برای تکمیل تاج نیازی به فرمول پیچیده نیست، ما باید واکسیناسیون را کامل کنیم، در تجمعات غیرضروری شرکت نکنیم و در صورت شرکت از ماسک استفاده کرده و فاصله خود را حفظ کنیم تا بتوانیم از شر نسخه این ویروس سوزان خلاص شویم. در مدت کوتاهی .

یادداشت های محمدجواد حق پور

دیدگاهتان را بنویسید