تاخیر در اصلاح حقوق بازنشستگان به ضرر دولت است

تاخیر در اصلاح حقوق بازنشستگان به ضرر دولت است

لطفی نماینده مجلس گفت: یکی از انتقادات ما به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی این است که هیچ ارتباطی با مجلس نداشته و حتی 10 دقیقه هم با کمیسیون اجتماعی جلسه نداشته است. که برای ما بسیار تعجب آور است.

در 3 خرداد 1401 خجت الله عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از انتقادات شدید برکنار شد و سپس محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد، وزیری که هنوز نماینده ای در مجلس ندارد و ظاهرا نمایندگان مردم از رئیس جدید راضی نیستند. آنطور که حسن لطفی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی، یکی از منتقدان عملکرد محمدهادی زاهدی وفا، می گوید ارتباطی با کمیته تخصصی مجلس ندارد.

لطفی می گوید: یکی از وزارتخانه های راهبردی و زیرساختی و مکانی که بیشترین تعامل را با عموم مردم دارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این وزارتخانه با تمام اقشار جامعه سروکار دارد. با کارفرما، کارگر، مشتری کمیته رفاه و رفاه، مستمری بگیران و… کار و تعامل دارد و لازم است وزیری شایسته، آگاه و آگاه در این سمت باشد. مجلس از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد اما دولت جلوی آن را گرفت

روزن نماینده مجلس می گوید: این وزارتخانه باید افزایش حقوق سالانه بازنشستگان تامین اجتماعی مصوب شورای عالی کار را اجرا می کرد. این بحث با چالش های زیادی مواجه شد و در نهایت بحث افزایش حقوق در کمیسیون تطبیق مجلس تصمیم گیری شد. می خواهم از رئیس مجلس تشکر کنم که نه تنها با این 57 درصد که به 62 درصد بازنشستگان داده می شود، بلکه برای بقیه یعنی 38 درصد، بقیه هم با افزایش 38 درصدی موافقت کردند و این را گزارش کردند. به سازمان تامین اجتماعی مربوط می شود، اما به دلایلی دولت جلوی این موضوع را گرفته و اجرایی نکرده است و اینجا نبود وزیر مقتدر احساس می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پنج ماه از سال می گذرد و افزایش حقوق بازنشستگان هنوز حل نشده است و این نمونه ای از مسائل مهم باقی مانده است که در وزیر کار دیده می شود. اگر این سازمان وزیر داشت این بلاتکلیفی از بین می رفت و به تصمیم قطعی برای افزایش حقوق بازنشستگان امیدوار بودیم.

لطفی می گوید: یکی از انتقادات ما به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی این است که ایشان با مجلس ارتباطی نداشته و حتی 10 دقیقه هم با کمیسیون اجتماعی جلسه نداشته اند و این برای ما بسیار تعجب آور است. .

با توجه به طرح ساماندهی استخدام کارمندان دولت، نیروی پیمان از سپتامبر رسمی می شود.
خبر مهم حذف یارانه نقدی و زمان اجرای کالابرگ آیا یارانه 300 و 400 هزار تومانی در مرداد پرداخت می شود؟
روزن نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا رئیس جمهور تصمیم به معرفی وزیر کار قبل از پایان مهلت قانونی سه ماهه گرفته است؟ وی گفت: هنوز نمی دانیم وزیری در راه است و گزینه ای در بین خود دولت ها معرفی یا پیشنهاد شده است یا خیر. اما قاطعانه می گویم ادامه این روند قطعا به ضرر بازنشستگان و جامعه هدف و وزارت کار است. لذا از آقای رئیس جمهور تقاضا دارم هرچه سریعتر وزیر کار را تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید