قیمت بلیط هواپیما به ضرر مسافران به ضرر مسافران

قیمت بلیط هواپیما به ضرر مسافران به ضرر مسافران

روز جدید : در حالی که طبق پروتکل های اعلام شده محدودیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی برداشته شد و پیش از آن بسیاری از ایرلاین ها و حتی مسئولان علت افزایش قیمت ها را شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده عنوان می کردند، اما اکنون اخباری به گوش می رسد. قیمت را کاهش دهید نیست.

قیمت بلیت هواپیما از ابتدای تیرماه تاکنون به دلایل نامعلومی در مسیرهای داخلی بیش از 30 درصد افزایش یافته و تاکنون هیچکس توضیح خاصی نداده است. طی این ماه ها هشدارها، تهدیدها و دستورات متعددی مبنی بر بازگشت قیمت به نرخ قانونی قبلی (آبان ماه سال گذشته) از سوی کارکنان دستگاه های مختلف از وزارت راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی و حتی نمایندگان مجلس صادر شد، اما هیچ کدام آنها کار کردند.

حتی مقرر شد جلساتی بین شرکت های هواپیمایی و کارکنان این وزارتخانه تحت عنوان شورای عالی هواپیمایی کشوری برای تعیین تکلیف و بررسی مسیر برگزار شود، اما هر بار تصمیم گیری نهایی به جلسه بعدی موکول شد و در نهایت با همان بلاتکلیفی رستم قاسمی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت.

البته رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – در اولین برنامه خبری خود و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به این سوال که چرا قیمت بلیت هواپیما نرفته است. وی گفت: هنوز تعریف شده و ایرلاین ها بدون مجوز و مجوز قانونی «هزینه پروازهای داخلی را افزایش داده اند». قیمت بلیط هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت 60 درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته است.» برای تعدیل.

وی افزود: محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد تاج و تخت کشور به وجود آمده است که در حال حاضر در جلسات این ستاد در حال بررسی تغییرات است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که در پروتکل اخیر ستاد ملی تاج و تخت اعلام شد که از ابتدای آذرماه، محدودیت پذیرش مسافر 60 درصدی برای پروازهای داخلی از ابتدای آذر حذف می شود و شرکت های هواپیمایی امکان فروش بلیت را خواهند داشت. برای 100 درصد ظرفیت خود در طول پرواز.

از سوی دیگر، به نظر می رسد بسیاری از پروازهای داخلی با 100 درصد ظرفیت در حال انجام است و این محدودیت هم اکنون برداشته شده است، اما خبری از کاهش قیمت نیست. چرا که به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما تهران – مشهد به یک میلیون و 78 هزار و 500 تن ادامه یافت و برخی شرکت های هواپیمایی به بهانه های مختلف این درصد را افزایش می دهند.

قیمت بلیط هواپیما به ضرر مسافران به ضرر مسافران

اما اخیراً به گفته سازمان هواپیمایی کشوری، این مشکل باعث جریمه هفت شرکت هواپیمایی شده و مجوز برخی از پروازهای آنها لغو شده است. همچنین رای نمایندگان برای دومین بار آمد اما هنوز خبری از اصلاح قیمت نیست.

صدیف بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران، کمبود سازمان هواپیمایی را در قیمت بالای شرکت های هواپیمایی منعکس کرد و در بیانیه ای گفت: این شرکت هواپیمایی کشوری است. سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی موظفند با نظارت دقیق با شرکت های هواپیمایی متخلف برخورد کنند.

وی افزود: لازم است سازمان هواپیمایی کشوری به صورت کارشناسی و دقیق قیمت پرواز در مسیرهای مختلف را محاسبه کند و شرکت های هواپیمایی بر اساس قیمت تعیین شده، بلیت را به فروش برسانند. به این ترتیب هر ایرلاینی که گرانتر بفروشد مشخص می شود.

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی مجلس گفت: وقتی قیمت ها از هر جهت شفاف باشد، دیگر هر شرکت هواپیمایی نمی تواند قیمت را به صورت هفتگی و سلیقه ای تغییر دهد. کاستی های مدیریت هواپیمایی کشوری در این زمینه مشهود است. کمیسیون اتباع مجلس برای جلوگیری از فروش بلیت با قیمت های خوشمزه بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

باید دید با انتخاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری و رفع محدودیت های کرونری، بلیط هواپیما کاهش می یابد یا شرکت های هواپیمایی در سکوت به فروش خود و متولیان خود ادامه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید