دلیل تاخیر دولت با افزایش حقوق بازنشستگان چیست؟

دلیل تاخیر دولت با افزایش حقوق بازنشستگان چیست؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران کارگری) در جمع بازنشستگان و اعضای صنفی با اشاره به تعلل دولت در افزایش مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: در این زمینه اختیاری را بر مسئولان نمی بینیم و به همین دلیل تمرکزمان بر این موضوع است. مذاکره و سخنرانی

وی گفت: دولت همچنان بر تعدیل حقوق ها تاکید دارد. و به جای افزایش قانونی 38 درصدی، متوسط ​​حقوق بگیران موضوع افزایش 10 درصدی دستمزد را مطرح کردند. در ابتدا طرف کارفرمایی با افزایش 10 درصدی در سایر سطوح به جای 38 درصد موافقت کرد، اما به دلیل اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر شرط افزایش 10 درصدی، جلسه به تعویق افتاد و به پایان نرسید.

صادقی با تاکید بر اینکه «دولت مدعی تصمیمات سخت و عمل جراحی در این مورد تبعیض است»، افزود: آیا هدف دولت از جراحی برای رفاه اقتصادی چند بدهکار و سرمایه داران بانکی است؟ هزینه ها باید آنقدر افزایش یابد که بودجه عمرانی دولت تصعید شود.

یکی از اعضای مرکزی اتاق کارگران گفت: اگر دولت می خواهد جراحی اقتصادی داشته باشد باید از بدهکاران بانکی خودش شروع کند. همچنین 700 هزار بازنشسته دو برابر حداقل و 600 هزار نفر سه برابر حداقل دستمزد دریافت می کنند. به عبارت دیگر میانگین تعداد شکارچیان بیشتر است و این اعداد بسیار زیاد است.

وی با انتقاد از سیاست تبعیض آمیز پرداخت هزینه های از جیب مردم گفت: دولت باید بداند با تنوع در پرداخت در کنار جامعه است و اگر بخواهد غیرمستقیم از هزینه های کشور مالیات بگیرد باید مالیات بگیرد. مردم. بیش از 20 میلیون تن دولت نباید بدهی خود را از حساب فقرا و کف گیرها بگیرد و ته صندوق بیمه را معدل کند. جز اینکه دولت به بدهکاران بانکی و حداکثری کارگران نمی رسد؟

صادقی گفت: سقف تامین اجتماعی ما 17 میلیون است اما سقف کشوری برای مستمری بگیران 36 میلیون است و این تبعیض است. امروز از آنها می خواهم یک اقتصاددان مورد تایید کارفرمایان و دولت را معرفی کنند تا جرأت کنند اینجا بحث کنند و نشان دهند که دستمزد ما چقدر روی تورم تأثیر می گذارد.

وی گفت: آثار برخی تصمیمات در بحث یارانه ها باعث تورم شده است نه افزایش دستمزد ما و آماده اثبات آن هستیم. ما باید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم و با رسانه ها ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به نقش صداوسیما گفت: این اقدام صداوسیما است که به جای انعکاس تقاضا در فروشگاه ها به دنبال کاهش قیمت است که باعث تمسخر دیگران می شود و رسانه های خارجی را صدای برخی مطالبات می کند. بر خلاف منافع کشور است.»

این فعال کارگری و صنفی گفت: افرادی که کالاهای بادوام دارند در این ساختار تورمی چندین برابر درآمد دارند و سپرده ها و حقوق غیرمالکان نیز با این عملیات گران تمام می شود. اما دولت در بحبوحه بحران تورم این طرح ها را اجرا می کند. ما باید در مطالبات و بیانیه های خود استراتژی واحد داشته باشیم و به جای اظهارات ضد انقلابی و توهین آمیز مطالبات صنفی خود را بیان کنیم تا خود را در برابر دشمنان منافع و حقوق خود توجیه نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید