دلیل تاخیر در تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان

دلیل تاخیر در تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان

محمدهادی زاهدی وفا (سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با حضور مستمری بگیران، اعضای سازمان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرد. سازمان.

بر اساس این گزارش، نمایندگان بازنشستگان در نشست صبح امروز با سرپرستی وزارت کار که در بندرانزلی برگزار شد، درباره نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به توافق رسیدند.

زاهدی وفا طی سخنانی در این جلسه با اعلام اینکه “آیین نامه بازنگری شده از شهریور ماه جاری اعمال می شود و طبق مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، افزایش به مستمری بگیران پرداخت می شود.” دولت می خواست دوباره در این زمینه تصمیم گیری کند.» باید تجمع سازمان تامین اجتماعی برگزار شود و به همین دلیل کار را به وزرای هیات مدیره تامین اجتماعی سپرد.

وی با بیان اینکه دولت برای سایر اقشار و بهبود وضعیت معیشتی آنها برنامه دارد، به محدودیت بودجه دولت اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، دولت در پایان سال 325 هزار میلیارد کسری بودجه خواهد داشت. بنابراین برای هر تصمیمی که از سوی وزرای هیأت مدیره تأمین اجتماعی اتخاذ می شد، لازم بود بررسی دقیقی انجام شود تا در نهایت بتوانیم سقف آنچه در ماده آمده را اعمال کنیم. 96 قانون تامین اجتماعی که به تصویب شورای عالی کار و هیات مدیره شورای تامین اجتماعی رسیده است.

سرپرست وزیر کار اعلام کرد: مصوبات اصلاحی بر این اساس از شهریور ماه وارد پروفایل مستمری بگیران تامین اجتماعی می شود. ضمناً از مستمری بگیران تأمین اجتماعی برای تأسیس شرکت سرمایه گذاری توسعه ایران در هر استان کمک می خواهیم و اولویت مسئولیت در این شرکت سرمایه گذاری، مستمری بگیران و سپس کارگران هستند. انتظار می رود بانک رفاه سرمایه گذاری اولیه هسته این شرکت و بازنشستگان، کارگران و کارمندان ما را برای خرید سهام آن از یک جا و با بازپرداخت تامین کند.

زاهدی وفا با بیان اینکه «وظیفه خطیر ما این است که مستمری بگیران و کارگران تا پایان این دولت خانه داشته باشند»، افزود: در هر استانی به دنبال این هستیم که در ماده 5 تولید مسکن برای زمین و ساختمان بودجه ایجاد کنیم. قانون پرش و دوستان می توانند سهام این وجوه را دریافت کنند و سپس با افزایش سرمایه می توانند سهام خود را به مسکن تبدیل کنند و این کمکی به پروژه ملی مسکن است که بر اساس تفاهم نامه بین وزارتخانه انجام شده است. کار، تعاون و مراقبت های اجتماعی و وزارت مسکن، راه و شهرسازی.

وی با بیان اینکه در تفاهم نامه خود با وزارت راه و شهرسازی متعهد به تامین 500 هزار واحد مسکونی شده ایم، اظهار داشت: مواد و مواد اولیه آن را در اختیار داریم و شرکت های تولید کننده پیمانکاران آماده در این حوزه هستند. اگر بین دستگاه ها و لایه ها افزایش یابد هزینه این کار برای ما کمتر می شود و این باعث می شود افراد بی خانمان در این مکانیسم خانه بگیرند یا اگر خانه دارند برای فرزندانشان خانه بگیرند.

عضو شورای دولت با بیان اینکه از 30 سال سابقه مستمری بگیران تامین اجتماعی در این حوزه استفاده می کنیم و این شرکت های سرمایه گذاری باید به صورت مشارکتی مدیریت شوند، گفت: بر اساس قانون موظف به توسعه این حوزه هستیم. بخش تعاون و این تعاونی ها تحت نظارت هستند.» باید مسئولان هر استان تشکیل شود و استانداران بر کیفیت مدیریت این تعاونی ها نظارت کنند و منابع از مرکز به استان ها تزریق نشود، بلکه به خود استان ها تزریق شود. باید بتواند در زمینه سرمایه گذاری مثمر ثمر باشد.

وزیر کار موقت درباره تعلل دولت در تصویب حقوق بازنشستگان گفت: در حوزه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان مشکلی با کمبود منابع نداریم، اما صندوق های تامین اجتماعی بیشتر یک “تعهد” است. و بحث نقد این منابع مستلزم کار و زمان بود و به همین دلیل کار به تاخیر می افتد تا پرداخت ها انجام شود. لذا مستمری بگیران سایر مقاطع نیز در شهریور ماه از شورای عالی کار موافقت خواهند کرد. افزایش 38 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 515166 تومان.

وی با بیان اینکه «دولت اگر بخواهد از فروش املاک و دارایی های خود سهامی عرضه کند اولویتش بازنشستگان و زحمتکشان است» ادامه داد: این دارایی ها قطعاً جایگاه دارایی های بین نسلی را خواهد داشت و باید برای فرزندان باقی بماند. مستمری بگیران و به همین دلیل برای نگهداری این دارایی ها در صندوق های تعاون، لازم است همه دوستان بازنشسته در همه استان ها با ما مشارکت و همکاری کنند. بنابراین در مورد مدیریت تعاونی ها و صندوق ها قاعده این نیست که یک طرف میز دولت باشد و طرف دیگر مستمری بگیران، بلکه همه ما تقریباً به یک اندازه در مدیریت برنامه های توسعه و سرمایه گذاری مشارکت داشته باشیم.

زاهدی وفا در پایان تصریح کرد: با توجه به توصیه های مکتب اسلام باید همیشه حرمت بزرگان را رعایت کرد و این امر باید در عمل نشان داده شود، لذا در بسیاری از موارد می خواستم به جای کلمه جانباز از کلمه جانباز استفاده کنم. کلمه مستمری بگیر برای بازنشستگان عزیز . من از آن استفاده خواهم کرد و امیدوارم در آینده آرامش و رفاه بیشتر برای این جوانان گذشته و امید به ادامه زندگی بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید