برنامه دولت برای حقوق بازنشستگان چیست/ آیا افزایش حقوق صحیح است؟

برنامه دولت برای حقوق بازنشستگان چیست/ آیا افزایش حقوق صحیح است؟

علی دهگان کیا رئیس مرکز امور بازنشستگان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در خصوص روند افزایش حقوق بازنشستگان گفت: در بحث افزایش حقوق مستمری بگیران پیشرفت داشته ایم و جلساتی در حال برگزاری است و جلسات امروز برگزار می شود و با به خواست خدا این مشکلات به زودی حل می شود.» عاقبت او فرا می رسد.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص به تسنیم گفت: بر اساس این اعلام رسمی، دولت یک هفته فرصت دارد تا افزایش 38 درصدی مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد را تصویب کند.

وی در این گفتگو خاطرنشان کرد: در خصوص حداقل مستمری بگیران تغییری ایجاد نخواهد شد و میزان دریافتی آنها طبق مصوبه قبلی خواهد بود.

برای مستمری بگیران حداقل دستمزد، سازمان تامین اجتماعی دولت موافقت خود را با افزایش 57 درصدی مستمری ها اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد 5.8 میلیون تومان شد.

بر اساس پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای مستمری بگیران سایر رده ها یعنی افراد غیرحداقلی باید 38 درصد به اضافه رقم ثابت 515 هزار تومان افزایش می یافت که دولت این افزایش را به کاهش داد. 10 درصد و در عوض برای مستمری بگیران زیر 10 میلیون تومان 650 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نتیجه این اقدام دولت اعتراض مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد سازمان تامین اجتماعی بود که این اعتراض با نامه نگاری رئیس مجلس و وساطت معاون اول رئیس جمهور خاموش نشد و حتی به استعفای وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

پس از این اتفاق بود که کمیته قوانین شورای اسلامی بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت به لغو این مصوبه رای داد.

دیدگاهتان را بنویسید