تاریخچه هنرستان دخترانه صدر چه بوده است؟

تاریخچه هنرستان دخترانه صدر چه بوده است؟

ستاره لطفی – اخبار و عکس‌های ناراحت‌کننده‌ای دوشنبه شب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از درگیری و تنش در هنرستان دخترانه «شهیدصدر» واقع در خیابان کارون، شهرک غرب تهران دارد. و صدای جیغ در مدرسه و همچنین آژیر آمبولانس و … شنیده شد. این عکس ها در کنار شایعات منتشر شده درباره وخامت وضعیت این مدرسه، مدرسه و اتفاقات آن را برای ساعاتی در کانون توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار داد.

انتشار اخباری مبنی بر وخامت وضعیت مدرسه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به زودی به تجمع اولیای دانش آموزان در مدرسه و بروز تنش در خیابان کارون و حتی سرایت التهاب به قصرالدشت، هاشمی و نیز منجر شد. خیابان های کمیل اطراف این مدرسه به ویژه پراکندگی آن یکی از دانش آموزان این مدرسه در درگیری جان باخت.

بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، درگیری به این دلیل آغاز شد که مدیر هنرستان موبایل دانش آموزان را برداشته و سپس باعث اعتراض دانش آموزان و ایجاد تنش در بین آنها شد.

در ساعات اولیه تنش در دانشکده دخترانه شهید صدر، برخی از خبرگزاری ها از درگیری پلیس با دانش آموزان دختر و والدینشان خبر دادند. این خبر البته ساعاتی پس از این اتفاق از سوی پلیس تکذیب شد.خبرگزاری مهر نیز در همان ساعات اولیه نوشت: تجمعی مقابل یکی از مدارس دخترانه در منطقه سلسبیل تهران در جریان است و مردم شعار می دهند. شعارها اندکی بعد ماموران یگان ویژه برای تامین نظم و امنیت به این محل اعزام شدند که با گفتگو معترضان را متفرق کردند. او کشته نشده است.»

این در حالی است که خبرگزاری مهر و پلیس تنش در هنرستان صدر را تکذیب کردند که در عکس های منتشر شده از این حادثه عکس هایی از حضور آمبولانس در مدرسه نیز دیده می شود. بر اساس اخبار منتشر شده، این آمبولانس برای انتقال دو دانش آموز بیمار به بیمارستان لقمان به مدرسه اعزام شد.

پزشک اورژانس بیمارستان لقمان در گفت وگویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، انتقال دو دانش آموز را تایید کرد و گفت: دو دانش آموز 16 و 17 ساله به نام های ثنا س و محدثه ز. که لباس فرم مدرسه بر تن داشتند به ضرب گلوله کشته شدند. همکارانشان در اورژانس تهران و به همراه دو معلم یا والدین مدرسه که علائم شوک عصبی داشتند به اورژانس بیمارستان منتقل شدند. “استرس و لرز شدید.”

وی گفت: این دانش آموزان بلافاصله با تزریق سرم و داروهای آرامبخش تحت نظر همکاران ما قرار گرفتند و غربالگری کامل نیز انجام شدند. کمی بعد والدین دانش آموزان وارد بیمارستان شدند. خدا را شکر بعد از تزریق، حال این دو دانش آموز بهتر شد و با برطرف شدن علائم، مرخص شدند».

این پزشک در پاسخ به این سوال که آیا در معاینه این دانش آموزان عواقب تروما مشاهده شده و آیا مجدداً باید به مراکز درمانی مراجعه کنند، تاکید کرد: هیچ عواقبی مشاهده نشده و دلیل از دست دادن دانش آموزان استرس و فشار عصبی بوده است. باعث ایجاد شوک عصبی و علائمی مانند لرزش در این دانش آموزان شد.

شرح آموزش

اگرچه پزشک اورژانس بیمارستان لقمان انتقال دو دانش آموز بیمار به آن بیمارستان را تایید کرد، اما روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مرگ یک دانش آموز در این حادثه را قویا تکذیب کرد و مدعی شد که وضعیت دانش آموزان در بیمارستان رسیدگی شده است. نقطه

روز گذشته علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رسانه ها در خصوص حادثه مدرسه دخترانه صدر تهران گفت: امروز به دلیل در اختیار داشتن تلفن همراه توسط برخی دانش آموزان و اصرار مدرسه مدیر برای بررسی اینکه بین چند دانش آموز درگیری وجود داشته است و این اتفاق برای والدین و مدیر مدرسه افتاده است.»
وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در این حادثه فوت نکرده است، گفت: خبر فوت این دانشجو بازتابی از ادامه فیلمنامه جنایتکارانه رسانه های معاند است.

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین ورود تلفن همراه به مدرسه ممنوع است و دانش آموزان باید دستورات مدرسه را رعایت کنند.

وی درباره انتقال تعدادی از دانش‌آموزان به بیمارستان در پی این حادثه گفت: تعدادی از دانش‌آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور اکیپ‌های اورژانس در محل بررسی شد.

در همان زمان وزارت آموزش و پرورش با تایید گشایش تماس اضطراری با هنرستان صدر و کاهش فشار دانش آموزان، وزیر آموزش و پرورش چندی پیش گفت: به دانش آموزان لاغرتر از گل نمی گوییم!

داستان پلیسی متفاوت

اما پلیس متروپولیتن روایت دیگری از ماجرا دارد و اساس ماجرای صدر آکادمی را تکذیب کرده است. در بیانیه پلیس ساعاتی پس از این حادثه آمده است: بعدازظهر امروز (دوشنبه) و در پی گزارش درگیری در حوالی گلخانه دخترانه در خیابان کارون، ماموران پلیس و پلیس با حضور در محل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. که مشخص شد درگیری بین راهزنان و اوباش متعدد رخ داده است. این درگیری که در نزدیکی گلخانه یک دختر رخ داد باعث نگرانی تعدادی از والدین و دانش آموزان شد. عاملان این درگیری توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. ضمن اینکه شایعات منتشر شده در فضای مجازی به هیچ وجه تایید نمی شود.»

در این حادثه سه روایت از این حادثه توسط آموزش و پرورش، پلیس و بیمارستان ارائه شد که متناقض بود. هنوز مشخص نیست که آیا دانش آموزان در محل حادثه مداوا شده اند یا در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شده اند. درگیری داخل مدرسه بود یا نزدیک مدرسه؟ بین راهزنان و اوباش بود یا بین دانش آموزان و والدین و مدیر؟ و به طور کلی در مدرسه چه اتفاقی افتاد که آنقدر بالا گرفت که درگیری و آمبولانس و … پیش آمد.

البته این روزها اخبار ضد و نقیض زیادی درباره مدارس و دانش آموزان می شنویم. همین چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرد که دانش آموزی دستگیر نشده و عاملان در آخرین موارد به مراکز مشاوره معرفی می شوند. اما چند روز بعد نمایندگانی از زندان فچافویه بازدید کردند و یکی از آنها از وجود تعداد قابل توجهی دانش آموز در بین بازداشت شدگان این زندان خبر داد و گفت: در میان بازداشت شدگان حدود 200 دانشجو هستند که در اسرع وقت آزاد می شوند. گفت از زندان فچافویه.
وی البته تاکید کرد: در زندان فشافویه یا زندان های دیگر زندانی دانشجو نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید