در هنرستان دخترانه صدر تهران چه گذشت؟

در هنرستان دخترانه صدر تهران چه گذشت؟

وزارت معارف این درگیری را تقصیر چند دانش آموزی که موبایل همراه داشتند، عنوان کرد.
سخنان علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را که در گفت وگو با تسنیم عنوان شده است، بخوانید:

امروز به دلیل در اختیار داشتن تلفن همراه توسط دانش آموزان و اصرار مدیر مدرسه برای بررسی، درگیری بین دانش آموزان و اولیا با مدیر مدرسه به وجود آمد. طبق قوانین، استفاده از تلفن همراه در مدرسه ممنوع است و دانش آموزان باید دستورالعمل های مدرسه را رعایت کنند. در این حادثه تعدادی از دانش آموزان دچار افت فشار خون شده بودند که با حضور تیم های اورژانس در محل وضعیت آنها مداوا شد. کسی کشته نشد و خبر کشته شدن دانشجو ادامه فیلمنامه جنایتکارانه رسانه هاست.

ظهر امروز در پی گزارش یک مورد درگیری در حوالی یک گلخانه دخترانه در خیابان کارون، عوامل کلانتری و ماموران کلانتری در محل حاضر شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که طی آن مشخص شد درگیری بین تعدادی از اراذل و اوباش و گروهی برخاستند . این درگیری که در نزدیکی هنرستان دخترانه رخ داد، باعث نگرانی برخی از والدین و دانش آموزان شد. عاملان این درگیری توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند. ضمن اینکه شایعات منتشر شده در فضای مجازی به هیچ وجه تایید نمی شود.

ما نه با اخبار منتشر شده از رسانه های داخلی و خارجی و نه به شایعات پیرامون آنها کاری نداریم و فقط گزارش های دو نهاد رسمی را با هم مقایسه می کنیم: وزارت آموزش و پرورش می گوید چون در داخل مدرسه تعدادی دانش آموز سیار و مدیر مدرسه می خواست بازرسی کند، درگیری بین دانش آموزان و والدین و مدیر مدرسه به وجود آمد.

اما پلیس می گوید که درگیری “نزدیک مدرسه” و “بین اراذل و اوباش” رخ داده است که باعث نگرانی والدین و دانش آموزان شده است.

حالا باید بپرسید درگیری داخل مدرسه بوده یا نزدیک مدرسه؟ بین راهزن بود یا بین دانش آموزان و اولیا و مدیر؟!

و اساسا چه اتفاقی افتاد که منجر به درگیری و آمبولانس و … شد؟ آیا این اولین بار است که دانش آموزان تلفن همراه را به مدرسه می آورند؟ آیا این نوع شورش هر بار اتفاق می افتد و بچه های مردم به اورژانس فرستاده می شوند؟ آیا به گفته مسئول آموزش و پرورش ناشی از افت فشار است؟ چه جور مدیر مدرسه ای برای پیدا کردن گوشی بچه ها این همه سر و صدا راه انداخت؟ در کل وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ با چه منطق و مدیریتی چنین افرادی را به عنوان مدیر مدارس منصوب می کند و بر فرزندان مردم حکومت می کند؟!

نمی شود هر روز خبر بدی از مدرسه ای بیاید و هر روز تکذیب کنند و هر روز پیام های ضد و نقیض بگذارند.

همین چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرد که دانش آموزی دستگیر نشده و دانش آموزانی که در پرونده های اخیر مرتکب جرم شده اند به مراکز مشاوره معرفی می شوند. اما چند روز بعد نمایندگان مجلس از زندان فچافویه بازدید کردند و یکی از آنها گزارش داد که 200 دانشجو در آن زندان زندانی هستند و البته همگی بعدا آزاد شدند.
همین تناقضات است که افکار عمومی مجروح را بیشتر جریحه دار می کند و هیزمی بر آتش اعتراضات می افزاید.

واقعا! آقای وزیر آموزش و پرورش گفت: به دانش آموزان نمی گوییم از گل ضعیف ترند! ناز از گل گفت ما آنها را در هنرستان صدر تهران دیده ایم و صدایشان را در صدای جیغ و داد مدرسه و آژیر آمبولانس ها و … شنیده ایم! و وای هنوز وزیر است و استعفا نمی دهد!

دیدگاهتان را بنویسید