تاریخچه واحدهای تجاری و مسکونی مراجعه کننده به مدارس غیرانتفاعی در برزخ تأسیسات پذیرایی

ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793460

90 درصد مدارس غیرانتفاعی گلستان استیجاری هستند و این مدارس واحدهای مسکونی و تجاری هستند که هدف خود را به مکان آموزشی تغییر داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل گلستان ما با وجود اینکه ریزش مدرسه غیرانتفاعی فرشتگان در ماه های اخیر باعث ناراحتی بسیاری از خانواده های دانش آموزان غیرانتفاعی شده است، اما هنوز مسئولان برای برچیدن این مدرسه غیر انتفاعی غیر استاندارد و خطرناک اقدامی انجام نداده اند. مدارس

قابل ذکر است که 90 درصد این مدارس غیردولتی اجاره ای است و سازمان های آموزش و پرورش و تعمیر مدارس در ساخت آن دخالتی نداشته اند.

پذیرش کم اولیای گلستانی از مدارس غیرانتفاعی

در دوران سلطنت، بسیاری از خانواده ها علاقه خود را به مدارس غیرانتفاعی از دست دادند، زیرا بسیاری از دانش آموزان آنها در مناطق کوچک و پرجمعیت تحصیل می کردند و تنها مزیت آن دسترسی آسان یا موقعیت بهتر در شهر بود.

برخی از این واحدها قبل از استفاده آموزشی حتی کاربری تجاری یا مسکونی داشته اند که به مدرسه غیرانتفاعی تبدیل شده و به نظر می رسد ریزش مدرسه غیرانتفاعی فرشتگان در علی آباد کتول در حالی فروریخته است که ساختمان همجوار فقط گودبرداری شده است. 70 سانتی متر این زنگ خطر برای تامین امنیت دانش آموزان از موسسان این مدارس تا خانواده هایشان است و در این راستا دولت باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.

رسول حسام در این باره می گوید: 10 سال پیش شاهد ریزش مهدکودکی در کوچه علی محمدی بودیم و از آنجایی که این حادثه روز جمعه رخ داد، کودکی وجود نداشت.

25 سال مقاومت مدارس غیرانتفاعی در برابر استحکام بنا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: امسال هم شاهد بودیم که این اتفاق در مدرسه غیرانتفاعی فرشتگان تکرار شد و اینکه می گویند دیگر این اتفاق نمی افتد و دست روی دست بگذاریم اشتباه است.

حسام گفت: علاوه بر آگاهی بخشی باید به موسسه کمک کنیم تا مدرسه غیرانتفاعی ایمن برای فرزندانمان فراهم کند و اگر نتوانست مدرسه غیرانتفاعی راه اندازی نکند.

وی افزود: همانطور که موسسان مدارس غیرانتفاعی بار دولت را به دوش می کشند، ما نیز باید به عنوان یک بخش دولتی پشت سر آن بایستیم و با گذشت بیش از 25 سال از تاسیس مدارس غیرانتفاعی دیگر هیچ فایده ای ندارد. مدارس انتفاعی.”

لزوم تقویت مدارس در یک افق مشخص

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث مقاوم سازی ساختمان های آموزشی دولتی خوب عمل کردیم و رشد خوبی داشتیم اما از طرفی مدارس غیردولتی را فراموش کردیم و باید از این فرصت برای پیگیری این موضوع استفاده کنیم.

وی افزود: مدارس غیردولتی و ناپایدار معضلی است که در سراسر کشور وجود دارد و باید شرایط را برای رفع این مشکل فراهم کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور پیشنهاد دادیم برای مؤسسات این بخش امکانات آموزشی ایجاد شود تا بتوانند زمینی را در نزدیکی شهر در اختیار این مؤسسان قرار دهند و شورای عالی شهری را متقاعد کنند که کاربری آن است. آموزشی بگذارید دولت مانند سایر بخش ها از این مدارس غیرانتفاعی حمایت کند.

حسام یادآور شد: باید تسهیلات ارزان تری در اختیار این بانیان قرار دهیم تا بتوانیم مدارس را در افق مشخصی بازسازی کنیم. همه ما معتقدیم در مدارس روستایی و در حوزه شهری مرکز اتفاقات خوبی افتاده است.» مناطق حاشیه‌ای با مناطق خطرناک وجود دارد و مجلس و دولت باید فضایی را فراهم کنند تا شرایطی مانند امکانات روستایی برای این مناطق شهری و ناپایدار ایجاد شود. مناطق . .

وی نوسازی اساسی را مولفه مهمی دانست و گفت: حفر 70 سانتی متر خاک فایده ای ندارد و ساختمانی فرو می ریزد و اگر حداقل مرمتی بود این بنا در علی آبادکتول فرو نمی ریزد.

ظرفیت دانش آموزان مدارس نباید بیش از 15 نفر باشد / خانواده ها تخلفات را گزارش کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه حداکثر ظرفیت دانش آموزان مدارس غیردولتی نباید بیش از 15 نفر باشد، گفت: خانواده ها می توانند در صورت برخورد با موارد دیگر به آموزش و پرورش اطلاع دهند تا در اسرع وقت ردیابی مشکل انجام شود. ”

احسان گوهریوراد ادامه داد: نظارت بر مدارس اعم از دولتی و غیرانتفاعی مستمر است، فضای آموزشی در مدارس غیردولتی باید مطابق با استانداردهای سازمان نظام مهندسی باشد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان اداره کل نوسازی مدرسه موظف به تایید استحکام ساختمان بود، افزود: در حال حاضر طبق قانون، سازمان تعمیرات می تواند در مورد ظرفیت و استاندارد آموزشی اظهار نظر کرده و تاییدیه آن را مشخص کند. ”

رعایت پروتکل های آموزشی برای مدارس غیرانتفاعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به وجود 450 مدرسه غیرانتفاعی در استان گفت: حدود 44 هزار دانش آموز در استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

گوهریراد با اشاره به توزیع مدارس غیرانتفاعی در تمامی شهرستان های استان گلستان گفت: بیش از 85 درصد مدارس غیردولتی در اماکن استیجاری است که این فضاهای فیزیکی برای سکونت ساخته شده است نه فضای آموزشی، استحکام این فضا توسط سازمان نظام مهندسی تایید شده است.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های آموزشی برای مدارس غیرانتفاعی الزامی است، البته استاندارد فضای فیزیکی در مدارس غیرانتفاعی در همه جای ایران به طور صد درصد رعایت نمی شود.

بانک ها موظف به اعطای تسهیلات به قرض الحسنه شدند/ هیچ سمتی تخصیص داده نشد

مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه گلستان; وی تایید استحکام ساختمان مدرسه را کار کارشناسی عنوان کرد و تصریح کرد: بر اساس ماده 10 قانون، بانک ها موظف به اعطای وام بلندمدت به مدارس غیردولتی هستند اما هیچ بانکی موظف به رعایت این قانون نیست. عبارت.

گوهری راد بر لزوم حمایت دستگاه های دولتی از مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد و گفت: دولت علاوه بر بانک ها، شهرداری ها را موظف به واگذاری زمین به مدارس غیردولتی دارای مشکل فضای آموزشی کرده است که هنوز اجرایی نشده است. ”

وی با تاکید بر اینکه با تصویب این قانون تسهیلاتی برای مدارس غیرانتفاعی در نظر گرفته نشده است، گفت: تنها چیزی که به مدارس غیرانتفاعی اعطا شده است، 18 درصد وام پنج ساله است که معتقدند منفعتی برای دریافت آن ندارند. چنین امکاناتی.”

گوهری راد گفت: نبود تسهیلات غیرانتفاعی برای مدارس آنها را مجبور به نگهداری درست از مدارس کرد. از طرفی اگر بخواهند مدارس را تعطیل کنند 14 درصد دانش آموزان با فضای آموزشی مشکل پیدا می کنند.

مدارس غیرانتفاعی در برزخ تاسیسات پذیرایی
یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان گفت: در بحث مدارس غیردولتی در دهه 80 ابتدا مسائل فنی توسط کارشناسان نوسازی مدارس مورد توجه قرار گرفت و در بخشنامه ها و سایر بخشنامه ها صادر و به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شد.

مدیرکل نوسازی مدارس منطقه گلستان ادامه داد: مجلس در سال 95 سازوکار دیگری را برای مدارس غیردولتی تصویب کرد و در سال 98 آیین نامه داخلی آن ابلاغ شد و دفتر نوسازی مدارس مسائل فنی آن را تصویب کرد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ایده آل ما این است که ساخت مدارس غیرانتفاعی در دستور کار است و بحث فنی را به صورت رایگان در مورد آنها انجام می دهیم.

با توجه به اهمیت موضوع، انتظار می رود دولت شرایط مناسبی را برای موسسان برای ساخت مدارس غیرانتفاعی فراهم کند تا خانواده ها از سلامت دانش آموزان خود اطمینان بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید