معلمان مدارس غیرانتفاعی شغل مطمئنی ندارند / از حقوق کم و نداشتن بیمه تا درخواست کار


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836105

مشکل معلمان غیرانتفاعی در دست چه کسانی حل شده است؟

معلمان مدارس غیرانتفاعی شغلی ندارند و برخی از آنها از نبود بیمه و پرداخت به موقع حقوق گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ حقوق بسیاری از معلمان مدارس غیرانتفاعی به دلیل گرانی هر ساله بیشتر و بیشتر کاهش می یابد به طوری که هم اکنون اکثر افراد شاغل در مدارس غیرانتفاعی بین 600 تا 800 هزار حقوق دریافت می کنند. تومانی در ماه حقوق گرفته اند و بسیاری از آنها بیمه و قرارداد قوی ندارند.

در همین رابطه یکی از معلمان مدارس غیرانتفاعی شهرستان ایرانشهر با اشاره به مشکلات عدیده معلمان غیرانتفاعی گفت: آنها متفاوت هستند اما هیچ حمایتی از این ارگان نمی شوند.

عدالت از دست رفته در حقوق معلمان غیر انتفاعی

وی افزود: پرداخت حقوق 600 تا 800 هزار تنی معلمان با گرانی در جامعه همخوانی ندارد جز اینکه تامین نمی شود.

این معلم نداشتن بیمه را یکی دیگر از مشکلات معلمان غیرانتفاعی دانست و گفت: ما اصلا امنیت شغلی نداریم، این موضوع با کوچکترین اتفاقاتی مانند بارداری، اعتراض به دستمزد، بیماری و … ما را به سمت بیکاران سوق داده است.

وی افزود: درخواست ما از مسئولان و متولیان امر این است که مشکلات معلمان مدارس غیردولتی را به صورت ویژه بررسی و بررسی کنند.

کدام معلمان می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند؟

عبدالغفور حسینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: معلمان مدارس غیرانتفاعی باید در آزمون استخدامی رایگان اعلام شده از سوی وزارتخانه شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون و مصاحبه می توانند وارد شوند. بودن

وی افزود: معلمان مدارس غیرانتفاعی فکر نکنند چون در مدارس غیردولتی درس خصوصی دارند حق دارند در آموزش و پرورش استخدام شوند. استخدام معلم از مدارس غیردولتی فقط به منظور شرکت در آزمون استخدامی امکان پذیر است و این تنها فرصت جذب آنها به بدنه آموزشی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید