اکثر ادارات، خوابگاه ها و مدارس غیرانتفاعی بجنورد در ساختمان های مسکونی فعالیت می کنند.


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876998

جواد منفردی گفت: در مرکز خراسان شمالی اکثر مطب های پزشکان، مدارس غیرانتفاعی، خوابگاه های دانشجویی مجوز اقامت دارند اما برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد منفردی، رئیس پیشگیری از آتش سوزی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصرترک با بیان اینکه تغییر کاربری ساختمان ها میزان استقامت را در حجم کاری آن کاهش می دهد، گفت: متر بی مصرف و برای ساختمان های تجاری برای هر نفر 5 متر و 60 سانتی متر است. .

وی ادامه داد: بر این اساس اگر یک ساختمان مسکونی کاربری تجاری پیدا کند بار زندگی آن سه برابر می شود و اگر این ساختمان برای اداری استفاده شود بار زندگی آن دو برابر می شود.

رئیس پیشگیری از آتش سوزی بجنورد با بیان اینکه متأسفانه تغییر هدف ساختمان به یک روال عادی تبدیل شده است، افزود: در مرکز خراسان شمالی اکثر مطب ها، مدارس غیرانتفاعی، خوابگاه های دانشجویی مجوز مسکونی دارند اما مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده های دیگر.

وی یادآور شد: هنگام تغییر هدف یک ساختمان باید بررسی شود که آیا ساختمان دارای شرایط ایمنی است یا خیر، نشان دهنده شدت اشغال است. منفردی خاطرنشان کرد: در صورت تغییر کاربری ساختمان اداری به مسکونی مشکلی ندارد، برعکس به دلیل کاهش استحکام سازه مشکل ساز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید