تاریخ تغییر کرده است. سکوهای لیگ برتر به میزبانی دختران ایران زمین/ آزادی زن با گل و بادکنک و جیغ و سوت و شادی


ساعت: 00:17
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892610

گزارشی از حضور جوان بانوان پس از 4 دهه در ورزشگاه آزادی

برای اولین بار پس از 4 دهه، در جریان مسابقات لیگ فوتبال، زنان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند تا یک روز تاریخی را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز روز خاصی برای فوتبال و ورزش ایران بود. یک روز پس از 4 دهه در ورزشگاه آزادی بر زنان در یک مسابقه ملی افتتاح شد تا بانوان ایرانی بتوانند برابر مردان به ورزشگاه بروند، فوتبال تماشا کنند، تفریح ​​کنند و در محیطی سالم از تماشای فوتبال لذت ببرند.

وزارت ورزش و جوانان مدت هاست به دنبال آمادگی و شرایط برای بازدید بدون هیاهو است زنان در لیگ برتر بود و بالاخره امروز جادو باقی مانده.

پس از اعلام رسمی وزارت ورزش و باشگاه استقلال برای برگزاری این دیدار با حضور تماشاگران زن و با بازگشایی مجدد سایت فروش بلیط، 500 بلیط برق آسا در نظر گرفته شده و در کمتر از چند دقیقه از زنان خریداری شد.

از ساعات اولیه امروز تعداد زیادی دختران هواداران فوتبال جلوی درب مجموعه آزادی آمدند تا به آرزوی دیرینه خود برسند. جمعیتی که تعدادشان بیش از 500 بلیت فروخته شد و بسیاری از آنها با اینکه بلیت نداشتند. آزادی آمدند تا راه خود را به استادیوم بیابند.

با توجه به حضور گسترده دختران، با هماهنگی های انجام شده، تعداد بلیت های بانوان در ورزشگاه آزادی از 500 عدد به 1200 عدد افزایش یافت زنان آنها همچنین می توانند با حضور در STAYUM بازی تیم مورد علاقه خود را تماشا کنند، جالب است که این تعداد بلیت افزایش یافته خیلی سریع فروخته شد و هنوز به دست همه نرسیده است.


37d91e83 c9d7 45c7 b75d 3ab9c3a6f17f خبر خاکستری


بازدید مجدی از ورزشگاه

میرشاد مجدی پس از جلسات متعدد هفته گذشته بر سر موضوع ورود زنان امروز در ورزشگاه لیگ برتر ورزشگاه آزادی همچنین از ورودی، پارکینگ اختصاصی و محل اقامت بانوان نیز موجود است ورزشگاه آزادی ملاقات کرد. در این بازدید حبیب الله شیرازی سرپرست تیم فوتبال تهران نیز مجدی را همراهی می کرد.

شیرازی در واکنش به این شایعه زنان آنها به صورت انتخابی در ورزشگاه حاضر شدند، گفت: اصلا اینطور نیست. من خودم سعی کردم مهمان به ورزشگاه بیاورم اما موفق نشدم. همه باید از طریق سیستم بلیط این کار را انجام می دادند. ما سعی می کنیم در آینده زنان بیشتری را وارد ورزشگاه کنیم.


1729158e f0df 49f7 8093 e64231bbf4ae خبر خاکستری


استقبال از زنان با گل، بادکنک و پرچم آبی

بالاخره بعد از ساعت ها انتظار حوالی ساعت 5 درها ورزشگاه آزادی در باز شد و دخترانی که ساعاتی قبل از درهای آزادی جمع شده بودند وارد ورزشگاه شدند. واکنش آنها پس از بازدید آزادی و تماشای زمین چمن و سکوها بسیار جالب و دیدنی بود.


زنان در سایت 5 استادیوم آزادی تیم مورد علاقه خود را در چارچوبی خاص و تاریخی ترتیب داده و تشویق کردند آزادی برای همیشه ثبت شد.

به محض ورود دختران به آزادی با تلاش باشگاه استقلال یک بادکنک آبی، یک پرچم استقلال و یک شاخه گل آبی دریافت کردند تا این روز برایشان خاطره انگیزتر شود.

ساعتی بعد در حالی که بازیکنان استقلال برای گرم کردن وارد زمین شدند، سید حسین حسینی کاپیتان آبی ها به سمت سکوهای بانوان رفت. دروازه بان و کاپیتان استقلال که اولین بازیکن آبی ها بود برای گرم کردن وارد زمین چمن شد و به سمت سکوها رفت. زنان هوادار استقلال رفت و ادای احترام کرد و از آنها استقبال کرد و حتی با آنها عکس یادگاری گرفت.

علاوه بر این، قبل از شروع بازی، ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال نیز هنگام ورود به زمین به جایگاه رفت. زنان رفت و سلام کرد.


d26453c2 fa67 4462 bffa f795e63ccb2a خبر خاکستری


بدون بلیط وارد شدند

با وجود افزایش تعداد پلتفرم‌ها برای زنان، هنوز تعداد قابل توجهی است دختران آنها نتوانستند بلیت بخرند و پشت درهای بسته ماندند. اما با هماهنگی های انجام شده این موضوع دختران او همچنین در ابتدای نیمه و در زمین های مخصوص وارد ورزشگاه شد زنان طوری قرار گرفتند که همه دخترانی که به آزادی رفته بودند وارد ورزشگاه شوند و ورزشگاه آزادی خلق و خوی بهتری داشته باشید.

در 90 دقیقه بازی تشویق دختران یک دقیقه هم قطع نشد و در طول 90 دقیقه با شور و شوق و جیغ و سوت تیم محبوب خود را تشویق کردند. نکته جالب این است که با توجه به حضور زنان در ورزشگاه آزادی فضای بهتری را دیدیم و تقریباً در طول 90 دقیقه هیچ توهین و حرف زشتی از تماشاگران شنیده نشد.

در پایان بازی استقلالی ها به روی سکوها رفتند زنان رفتند و تشکر کردند که به ورزشگاه آمدند. زنان آنها با نظم و ترتیب خاصی ورزشگاه را از راه خود به سوی یک روز به یاد ماندنی و تاریخی ترک کردند آزادی من میفهمم


79a8e93f aa8d 4c95 912e 168701712c5f خبر خاکستری


کالر: زنان به مردان یاد دادند که طرفدار باشند!


سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه آزادی وی گفت: حضور بانوان در ورزشگاه ها اتفاق بسیار خوبی است. قبلاً گفته بودیم که این اتفاق در استادیوم ها در اسرع وقت رخ خواهد داد. امیدوارم این حضور تا پایان ادامه داشته باشد و شاهد فضای فرهنگی در ورزشگاه ها باشیم. خود رسانه ها متوجه خواهند شد که جو ورزشگاه ها به دلیل حضور بانوان بهتر می شود و ظاهر شعارها در ورزشگاه ها بهتر می شود. تلاش می کنیم شرایط حضور زنان در آینده را بهبود بخشیم و مشکلات جایگاه زنان را حل کنیم.

کلهر در ادامه به حضور بانوان در ورزشگاه های دیگر اشاره کرد و گفت: ببینید ورزشگاه آزادی برای حضور بانوان ملاک و قطب شرایط فراهم شده است. در آینده اگر امکاناتی برای حضور بانوان در هر ورزشگاهی فراهم شود، مشکلی با حضور بانوان نداریم و قطعا در آینده در شهرهای دیگر این اتفاق خواهد افتاد. تنها شرط حضور بانوان در سایر شهرها بررسی بازرسان وزارت ورزش است. از سوی دیگر، برخی از ورزشگاه های خارج از شهر هستند که باید به سفر و مسائل دیگر بپردازند. با سیاست گذاری در وزارت ورزش این موضوع پیگیری و حل می شود.

وی افزود: حضور بانوان در ورزشگاه آزادی خیلی خوب بود و در نیمه اول به مردان یاد دادند که چگونه در ورزشگاه شعار بدهند و چگونه از تیم مورد علاقه خود حمایت فرهنگی کنند. امیدوارم بازی با استقلال الگویی برای ادامه و حضور بانوان در ورزشگاه سراسر کشور باشد.


b6262707 d96d 4c70 8133 7daf00f7e7ad خبر خاکستری


محمد: صحنه های زیبایی با حضور زنان خلق شد

لیلا محمدیان نایب رئیس بانوان باشگاه استقلال در دیدار تیم های استقلال و مس کرمان گفت: از حضور بانوان در این دیدار خوشحالم. البته کمی مغایرت داشتیم که امیدوارم در جلسات بعدی برای جلسات آینده برطرف شود.

وی افزود: ورود زنان خیلی خوب بود و صحنه های هیجان انگیزی دیدم. این صحنه ها زیبا بود و نیاز داشتیم زنان وارد ورزشگاه شوند. امیدوارم همه رنگ ها وارد ورزشگاه شوند.

معاون زن باشگاه استقلال درباره زیرساخت های موجود ورزشگاه ها گفت: از شهرستان ها خبری ندارم ورزشگاه آزادی زیرساخت های لازم وجود دارد و امیدوارم از این پس بانوان با ظرفیت بیشتری به ورزشگاه بیایند. به هر حال هر ورزشگاهی باید زیرساخت داشته باشد.

وی درباره بازار سیاه بلیت فروشی صندلی بانوان پیش از بازی گفت: در این راستا سعی می کنیم با بررسی های بیشتر در مسابقات آینده از این مشکل جلوگیری کنیم. ما قصد داریم از این اتفاق در بازی آینده جلوگیری کنیم.

محمدیان تصریح کرد: بیش از هزار زن وارد ورزشگاه شدند. سیاست استقلال کمک به تیم های بانوان است اما نمی خواهم تیم آماده بخرم بلکه زیرساخت ها و امکانات ورزشی را آماده می کنم. برای تشکیل تیم فوتبال بانوان استقلال باید هماهنگی کنیم. مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد.


56b64147 a1b6 4599 9747 167e968bde05 خبر خاکستری


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید