تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان را پرداخت نکرده است

تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان را پرداخت نکرده است

بر اساس گزارش ها، افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان که قرار بود از شهریور ماه اعمال شود، انجام نشده است و اکثریت این افراد همان رقم ماه قبل را دریافت کرده اند. موضوعی که یکی از نمایندگان مجلس نیز در گفتگو با دیده بان ایران به آن اشاره کرد و از عدم انجام تعهدات سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

سازمان تامین اجتماعی 3.6 میلیون مستمری بگیر دارد. با مصوبه جدید، حقوق مستمری بگیران غیرحداقلی از 10 درصد به 38 درصد افزایش یافت. در نتیجه یک میلیون و 600 هزار مستمری بگیر با سایر سطوح درآمدی سازمان تامین اجتماعی 5 ماه مابه التفاوت بدهکار هستند.

این سازمان ها پیش از این افزایش حقوق 10 درصدی به اضافه 650 هزار تومان را طبق مصوبه دولت اعلام کردند، اما پس از آن مقرر شد از شهریورماه برای همه مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش حقوق اعمال شود.

در 23 مردادماه گزارش شد که فعالیت‌های اداری و سازمان‌های برنامه‌بودجه‌ای پیشنهاد مشترکی را برای افزایش حقوق و مستمری سربازان کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران برای بررسی و تصمیم‌گیری ارائه کردند. در توجیه این پیشنهاد آمده بود که هدف بهبود و حمایت از معیشت غیرنظامیان و نظامیان و مستمری بگیران و ارتقای قدرت خرید آنها بود. قرار است دوباره حقوق مشمولان افزایش یابد.

قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان از شهریور ماه اجرایی شود

در همین رابطه ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفتگو با دیده بان ایران گفت: تصمیمات لازم در این خصوص در هیات مربوطه اتخاذ شده و دستور افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها صادر شده است. از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است.»

وی افزود: قرار بود افزایش حقوق از شهریور ماه اجرایی شود اما به نظر می رسد خلف قول داده است که افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرایی شود و معوقات آنها نیز به حسابشان واریز شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: حقوق مستمری بگیران سایر رده ها (بدون حداقل درآمد) طبق مصوبات ماه آینده با افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان بر اساس قانون معظم له پرداخت می شود. شورای کار

پیش از این، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: احکام جدید مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی صادر شده و از 30 شهریور ماه حقوق این افراد بر اساس افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان پرداخت می شود.

وی گفت: برای پرداخت معوقات مستمری بگیران برای معوقات فروردین تا اول شهریور یعنی پنج ماه برنامه ریزی شده است و نحوه پرداخت معوقات در اسرع وقت اعلام می شود.

بر اساس این گزارش؛ امکان پرداخت مابه التفاوت بهمن ماه همزمان با پرداخت مستمری ماهانه توسط سازمان بیمه وجود دارد. به نظر می رسد در ماه های آبان، آذر، دی و بهمن نیز تکرار شود و به این ترتیب مابه التفاوت افزایش مستمری ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد نیز قبل از فرا رسیدن اسفند و عیدی پرداخت شود. مهلت پایان سال.

دیدگاهتان را بنویسید