تاکنون شاهد توزیع آب در بخش میانکوه نبودیم/ مردم شهرستان کای آب آشامیدنی ندارند


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879183

ابوطالب بخشی گفت: منطقه میانکوه مانند جزیره ای در اطراف دورتا پر آب است اما متاسفانه تاکنون هیچ گونه توزیع آب مشاهده نشده است، مردم شهرستان کاج نیز آب آشامیدنی ندارند و برنامه مشترکی برای تامین آب شرب در نظر گرفته شده است. به اردل و پاین تا با هم آماده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، ابوطالب بخشی عضو شورای اسلامی روستای گندمکار و مجری طرح 2583 هکتاری آبرسانی تلخاب در نشستی با حضور مدیران آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات پروژه آبرسانی گفت: طلحاب شلیل از سال 1387 به اهالی منطقه اعلام شد که با توجه به اینکه در حوضه آبریز صدکارون 4 قرار دارند منطقه را ترک خواهند کرد. متوجه شد.



وی مشکل دیگر منطقه را 7 طرح کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای توزیع آب پرونده آنها به شرکت آب منطقه ای کقر و گوراب شلیل با توجه به اینکه لیست کیپ های آنها مشخص شده است ارسال شده است. درخواست می شود اراضی تعیین شده در دستور کار امور آب استان قرار گیرد.

بخشی افزود: بخشداری میانکوه نیز مانند جزیره اطراف دورتا دچار سیلاب است اما متاسفانه تاکنون شاهد توزیع آب نبوده است.

مردم کای آب آشامیدنی ندارند

سمانه طاهری مقدم نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردل در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مهمترین موضوع این شهرستان را تامین آب شرب سالم و پایدار برای استفاده از این آب عنوان کرد.


وی افزود: اهالی شهر کای نیز از کمبود آب شرب رنج می برند، بنابراین با توجه به اینکه شرکت آب منطقه ای استان در نظر دارد طرح مشترکی برای تامین آب شرب شهرهای اردل و کای تهیه کند. برای این منظور از رستم آباد و بگ رستم پیشنهاد شده است که باید مورد استفاده قرار گیرد زیرا پمپاژ اضافی این چشمه ها با شهر هزارساله در حاشیه اردل همراه بوده و افق 20 ساله آن نیز توسعه یافته است.


طاهری مقدم با اشاره به عدم تخلیه کامل ایستگاه پمپاژ شهرک اردل گفت: با توجه به اینکه آبفای استان 200 لیتر برای این ایستگاه در نظر گرفته اند، متاسفانه تاکنون تخلیه ای انجام نشده است. و نیاز به تعمیر دارد که مسئولین خواستار مطالعه و پیگیری آن شده اند همچنین برای تامین امنیت غذایی 30 لیتر آب در هر 100 هکتار از گلخانه اردل از محل انتقال آب سبز کوه و 10 لیتر برای پشت سر اردل در نزدیکی شرکت آب منطقه ای استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید