تایید خبر انتصاب فرزند معاون رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه 9 تهران

تایید خبر انتصاب فرزند معاون رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه 9 تهران

روز جدید : ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» در خصوص انتصاب محمد رحیم مرتضوی فرزند ابراهیم رئیسی معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه 9 تهران گفت: تا جایی که می دانم وی از توانایی های کمتری برخوردار است. از بسیاری از شهرداران فعلی.» نه مناطق ما من این انتصاب را بد نمی بینم. رابطه ایشان با آقای صولت مرتضوی هیچ نقشی در این انتصاب ندارد و منع قانونی ندارد.

ناصر امانی در خصوص انتصاب محمد رحیم مرتضوی فرزند ابراهیم رئیسی معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه 9 تهران به «انتخاب» گفت: دارم. آنها قبلاً در شهرداری مدیر منابع انسانی بودند اما اکنون به اداره کل عملیات شهرداری منتقل شده اند.»

وی در ارزیابی خود از توانایی مرتضوی در اداره منطقه گفت: با توجه به شناختی که شخصا از ایشان دارم توانمندی ایشان از بسیاری از شهرداران فعلی منطقه ما کمتر نیست. من این انتصاب را بد نمی بینم. رابطه ایشان با آقای صولت مرتضوی هیچ نقشی در این انتصاب ندارد و منع قانونی ندارد. اگر فرزند یکی از اعضای شورا یا معاون شهردار تهران منصوب می شد، می گفتند با مدیریت تضاد منافع در تعارض است اما در شرایط فعلی منع قانونی وجود ندارد.»

عضو شورای شهر تهران افزود: وی جوانی با استعداد، تحصیلکرده و دانشجوی دکتری حقوق است و به قوانین و مقررات شهرداری آشنایی کامل دارد. شهردار و کمیسیون اذعان کردند که آقای مرتضوی توانایی اداره این منطقه را دارد. «من اعتراضی به این انتصاب نمی بینم. ضمناً تا جایی که من در تهران پیگیر سیستم شهرداری بودم، انتصاب ایشان ربطی به رابطه ایشان با معاونت اجرایی ندارد.»

امانی گفت: من از روز اول انتصاب ایشان اخبار را دنبال می کردم و بیشتر پیام های انتقادی دریافت کرده ایم اما باید منصف و صادق باشیم. یک فرد مستعد و توانمند از شهرداری منصوب کرده اند، هرچند ممکن است افراد زیادی همتراز او باشند و بتوانند منطقه را در شهرداری مدیریت کنند، اما این رقابتی است که شهرداری باید فراهم کند تا همه مردم با شرایط خود فراهم کنند. ، “آنها باید بتوانند استعدادها و توانایی های خود را به نمایش بگذارند.”

وی افزود: من می توانم به این موضوع اعتراض کنم یعنی همه افراد شهرداری نمی توانند فرصت حضور در این مسابقه را داشته باشند. اما وقتی به بیوگرافی آقای مرتضوی نگاه کردم متوجه شدم ایشان جزو مدیران جوان بودند، از مسئولان شهرداری بودند و سابقه خدمت در خارج از شهرداری هم داشتند. وی همچنین سابقه حضور در دستگاه های اجرایی را نیز داشت، اما بیشترین خدمت وی ​​در شهرداری در حوزه ستادی بود که اکنون به دستگاه های اجرایی منتقل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید