تایید فعالیت ایران نادو توسط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ

ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801466

فعالیت ندوی در کشورمان به همراه 10 کشور دیگر مورد تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران؛ فرزاد شرقی گفت: فعالیت‌های ایران در ندوی با استاندارد انطباق کد مطابقت دارد.

معاون سازمان ملی مبارزه با دوپینگ درباره ارزیابی وادا از نادوی ایران اظهار کرد: تیم بازرسی چهار نفره وادا شامل جورج توماس (مدیرعامل، استاندارد و هماهنگی)، چیهو میکی (مدیر، استاندارد و هماهنگی) و تاریندا است. پات (کارگردان، امور حقوقی)، نیکلاس کارول (مدیر ارشد، امور حقوقی) از ژانویه 2019، ایران نادو رسماً در فهرست نظارت وادا قرار گرفت و تا ژانویه 2022 بر فعالیت های آن نظارت داشت.

دکتر شارکی گفت: این نظارت بر کار NADO و سازمان های همکار سازمان جهانی ضد دوپینگ به صورت دوره ای برای رفع مشکلات احتمالی انجام می شود. اقدامات نادو ایران منجر به حذف ایران از فهرست نظارت وادا شد که در ایمیلی رسمی به نادو گزارش شد. طبق قانون WADA، در صورتی که WADO یک کشور WADA یا سازمان همکار، نتیجه قابل قبولی از نظارت دقیق سازمان جهانی دوپینگ دریافت نکند، بلافاصله مجوز آن لغو شده و کلیه مسئولیت های آن به گروه سوم بین المللی منتقل می شود. . امری که با توجه به موضوع استراتژیک دوپینگ ورزش در کشورها برای هیچ کشوری قابل قبول نیست.

قائم مقام ستاد مبارزه با دوپینگ کشور در پایان گفت: در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، تلاش کارشناسان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران به نتیجه رسیده و موفق شده ایم به ایران آرامش بدهیم. سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ گفت: از حمایت همه جانبه دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور جناب آقای دکتر گلمرضا نوروزی، وزیر ورزش و جوانان، معاون ورزش حرفه ای و زحمات و تلاش های صورت گرفته قدردانی می کنم. از همه همکارانم در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید