تا داوران زن بتوانند در مسابقات پایه مردان قضاوت کنند


ساعت: 12:39
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894981

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره الزام حضور بانوان در مسابقات فوتبال آقایان اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ طی چند روز گذشته با اظهار نظر خداداد افشاریان، یکی از اعضای هیأت مدیره و رئیس کمیته داوران فیفا، ابهاماتی در خصوص الزام داوران زن در مسابقات فوتبال مردان توسط فیفا به وجود آمده است. .

خداداد افشاریان در این خصوص گفت: در صورتی که داوران زن بتوانند با تاییدیه های لازم در مسابقات رسمی فوتبال مردان (ترجیحاً مسابقات اصلی) شرکت کنند، شانس بیشتری برای حضور در مسابقات خارجی دارند و می توانند تجربه بیشتری در این مسابقات کسب کنند. .

وی در ادامه گفت: موضوع داوری زن در مسابقات کمک شایانی به کسب تجربه خواهد کرد اما شرط حیاتی و ضروری نیست. بدین منظور داوران زن می توانند بدون داوری در سطح مردان در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.

افشاریان در خصوص آموزش سیستم VAR گفت: تمامی داوران فیفا که دارای نشان بین المللی هستند باید گواهینامه حرفه ای فیفا را در این زمینه دریافت کنند و داوران زن نیز در این زمینه بی فایده نیستند. همانطور که می دانید، تمام مسابقات AFC و FIFA نیاز به صلاحیت بین المللی داوران زن دارند. بدین ترتیب حضور آنان در ساعات آموزشی بلامانع و الزامی خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: تمامی مسائل حقوقی، اجتماعی و آنالیز بازی و اعلام مشکلات عمومی داوران بر عهده کمیته داوران و اینجانب است و هیچکس نمی تواند موارد قانونی و اداری و رفتار داور را اعلام کند. کمیته و نظر هر شخص، نظر او یک شخص نامگذاری شده است و هیچ مرجع قانونی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید