قضاوت در مسابقات حساس برای داوران بی تجربه اشتباه است


ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842163

ابراهیم میرزابیگی گفت: از برخی داوران کم تجربه برای بازی های حساس استفاده می شود و این باعث ضربه به تیم ها می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، ابراهیم میرزابیگی با نگاهی به وضعیت داوری فوتبال کشورمان در لیگ برتر گفت:

وی افزود: اشتباهات چشمگیر زیادی در لیگ برتر داشتیم. به عنوان مثال گل سالم ذوب آهن در دقیقه 90 خطای کمین اعلام شد و این اشتباهات به طور اتفاقی به تیم ها برخورد کرد.

این داور پیشکسوت فوتبال گفت: برخی تیم ها می گویند اشتباهات داوری داشته اند اما نمی گویند در برخی موارد از آن اشتباهات سوء استفاده کرده اند. قاضی بسیار مهم و حیاتی است.

میرزابیگی تصریح کرد: نظم داوران باید به گونه ای باشد که نقصی نداشته باشد در حالی که از برخی داوران کم تجربه برای بازی های حساس استفاده می شود و این باعث می شود تیم ها ضربه بخورند و مشکلات داوری دلیل نتیجه گیری باشد.

وی گفت: البته بیشتر درگیری ها از روی نیمکت شروع می شود و باعث انتقال استرس و اضطراب به زمین می شود، بنابراین عوامل روی نیمکت هر دو تیم باید از تنش پرهیز کرده و داور را آرام کنند.

این داور پیشکسوت فوتبال همچنین توضیح داد: اعتراض بی رویه روی نیمکت تیم ها به داور مشکلاتی را ایجاد می کند. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور تماشاگران در ورزشگاه ها محروم شدیم و در غیر این صورت ممکن است مسابقات پرتنش شود.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: بنابراین این موارد تاثیر مستقیمی بر قضاوت داور دارد و عوامل تیم باید با اطمینان دادن به تیم خود به داور اجازه قضاوت صحیح را بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات فدراسیون فوتبال در برخی از کیفیت پایین قوه قضاییه را چگونه ارزیابی می کنید؟ وی گفت: این موضوع تاثیر زیادی در قضاوت داور ندارد و داوران در تلاش هستند بهترین قضاوت را داشته باشند البته با ورود VAR به فوتبال ایران خطاهای داوری کمتر می شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید