تا زمانی که دولت هزینه های جدیدی را به شرکت ها تحمیل نکند، بازار سهام شعله ور نمی شود

ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794920

رئیس سازمان بورس گفت: اگر دولت هزینه های جدیدی را به شرکت ها تحمیل نکند و تعدیل هزینه ها به تدریج انجام شود، شاهد التهاب در بازار نخواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست مشترک عسگر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با هدف آموزش سواد مالی و پیشگیری از آسیب به جامعه برگزار شد.

مجید اصقی، رئیس سازمان بورس کشور درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شاهد وضعیت خوبی هستیم و شرکت ها در حال برنده شدن هستند. تنها مشکل عدم اعتماد است. زیرا گاهی تصمیماتی گرفته می شد اما دستگاه ها به آن پایبند نبودند و این باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران و شرکت ها می شود.

عشقی ادامه داد: راهکارهای دستگاهی به طور مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر می گذارد. اگر دولت هزینه های جدیدی را به شرکت ها تحمیل نکند و تعدیل هزینه ها تدریجی باشد، شاهد رونق بازار نخواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از راه های کاهش نابسامانی بازار، اصلاح بخش نظارتی و نظارتی و بهبود زیرساخت های فنی سازمان است.

رئیس سازمان بورس در پایان این نشست درباره یکی از تهدیدهای نوظهور بازار سرمایه گفت: یکی از اصلی ترین تهدیدهایی که هنوز به آن رسیدگی نشده است، ارزهای رمزپایه ای هستند که بدون تسویه از طریق بانک ها منتقل می شوند. “

عسگر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اطمینان بخشی به بازار و مردم جامعه در مسائل اقتصادی گفت: نتیجه مثبت است.

جهانگیر ادامه داد: در شرایط فعلی کشور که مشکلات اقتصادی داریم و مردم تحت فشار هستند، دشمن احساس اشتباه می کند که می تواند از این فرصت استفاده کند و به کشور آسیب برساند. بر این اساس در این شرایط باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: تکلیف اخلاقی و قانونی نماینده اجتماعی و پیشگیری، تامین آرامش روانی کسانی است که وارد بازار سرمایه شده اند. یکی از اقدامات موثر در این زمینه، ارتقای آگاهی عمومی نسبت به مسائل حقوقی بازار سرمایه و ارتقای سواد مالی آنان است.

جهانگیر افزود: سازمان بورس و معاونت اجتماعی قوه قضاییه می توانند محتوای آموزشی را در اختیار رسانه ها قرار دهند و رسانه ها نیز می توانند برای ارتقای سواد مالی و حقوقی جامعه اقدام کنند.

وی گفت: ثروتمندانی که وارد عرصه سرمایه گذاری می شوند می توانند با پرداخت هزینه و دریافت مشاوره اقتصادی از کارشناسان این حوزه سرمایه گذاری کنند. اما کسانی که توان مالی برای پذیرش این توصیه را ندارند، ناآگاهانه وارد سرمایه گذاری می شوند که ممکن است سرمایه اندکی را از دست بدهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه با اشاره به هماهنگی ایده آل و موثر بین سران سه قوه، گفت: این هماهنگی باید از سطح مقام ارشد به سطح کارشناسان برسد و همه کارشناسان با هم تعامل داشته باشند. «در این صورت ما شاهد هیچ گونه چندصدایی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید