دیگر اینطور نیست که ورزشکار عاشق شود و در اردو شرکت نکند/ برخی رشته ها انگار به جای شرکت در مسابقات جهانی به پیک نیک رفته اند.

ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794569

مقصر اصلی من هستم، در این شرایط باید کمپ ها را ببندم

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: اگر با این مدل و با شرایط سخت اقتصادی به جلو برویم، باید اردوها را تعطیل کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره اتفاقات کنگره جهانی گفت: IOC او تذکرات جدی به فدراسیون داده بود، کارهای زیادی از سوی هیات رئیسه فدراسیون جهانی انجام شده بود، اما هیات رئیسه فدراسیون جهانی در این جلسه تصمیم بسیار قاطعی گرفت. به عنوان مثال اگر در سال های گذشته کشورها سابقه دوپینگ داشتند، سهمیه این کشورها کسر می شود، اما اکنون تصمیم بر این است که اگر 3 پرونده دوپینگ در 18 ماه مانده به المپیک مطرح شود، این کشور از لیست خارج شود. بازی های المپیک. ما به همه ورزشکاران کشورمان هشدار می دهیم که این یک موضوع بسیار جدی است.

وی افزود: حتی اگر ورزشکاری یک روز و نیم در اردو حضور نداشته باشد نمی توانیم به او اطمینان خاطر بدهیم زیرا حتی مسئولان نیز آدرس منزل این ورزشکاران را دارند و می توانند ناخواسته به منزل این ورزشکاران بروند. اگر ورزشکاری 3 بار کارت زرد دریافت کند مطابق با مثبت بودن تست دوپینگ فدراسیون آن کشور است. دیگر اینطور نیست که ورزشکار عاشق شود و در اردو شرکت نکند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: دیگر نمی توانیم غیبت ورزشکاران را بپذیریم و اگر افسران بیایند و ورزشکاران ما در اردوی آزمایشی حضور نداشته باشند با توجه به نمونه مثبت وزنه برداری کشور جریمه می شویم. الان معتمدی، علیرضا یوسفی، جوادی، امیر قانونی این کشور آینده المپیک هستند و باید در شرایط سختی قرار بگیرند، اما دیدید که سربازی با همه ایرادات آمدند و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.

مرادی در خصوص گلایه وزنه برداران از شرایط فعلی گفت: تیم 9 نفره ما به نایب قهرمانی جهان رسیده است اما اگر کمیته المپیک کمک نمی کرد این تیم نمی توانست در مسابقات شرکت کند. با تشکر از زحمات آقای صالحی امیری. اکنون می توان شادی را در چشمان این ورزشکاران دید، اما رفتار این مدل با این کودکان منصفانه نیست. عادلانه نیست که اعضای یک رشته ورزشی به مسافرت بروند و مسابقه بدهند، اما اصلاً مشخص نیست که پیک نیک رفته اند یا قهرمانی جهان، اما ما به چنین مسابقاتی رفتیم و عنوان نایب قهرمانی را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: من هم به دلیل اینکه خیلی از موضوعات را رسانه ای نمی کنم مشکل دارم. برخی از دوستان تا جایی که امکان دارد وساطت می کنند و به آنها رسیدگی می کنند، اما به وزنه برداری که یکی از داستان های بزرگ این مملکت است، رسیدگی درستی نمی شود. قهرمانان ما با دست خالی نشان دادند که چقدر توانمند هستند، اما اکنون انتظارات افزایش یافته است. حامیان و حامیان باید به کمک این رشته بیایند. امروز نشان دادید که یک پست نزدیک به 3 میلیونی به عنوان یک زمین غیر فوتبال در فضای مجازی لایک می شود، این موضوع چقدر برای اسپانسرها اهمیت دارد؟ چرا هیچ اسپانسر نباید به ما کمک کند؟ این نگران کننده است که رشته ای که کمک می کند و همه امکانات را دارد اما به ما که چنین فضای موفقیتی داریم اهمیتی نمی دهد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری یادآور شد: تاکید می کنم مقصر اصلی مطرح نشدن این مسائل و رسانه ها من هستم. اگر این را دو بار بگویم، می گویند این بودجه است. من فقط 10 درصد بودجه فدراسیون را گرفتم اما می گویند انحراف بودجه دارم! خیلی از این وزنه برداران مدت زیادی است که حقوق نگرفته اند. طبق برنامه پیش می رویم و انتظار داریم طبق این برنامه مورد حمایت قرار بگیریم. الان شرایط مثل سال های گذشته نیست که تیم 500 میلیونی بفرستم، اما الان باید 3 میلیارد هزینه سفر کنم، چقدر بودجه دارم؟ اگر بخواهیم با این مدل جلو برویم، باید اردوها را تعطیل کنم. آیا در حالی که در بازی های آسیایی بهترین شرایط را داریم باید اردو را تعطیل کنیم؟ جام جهانی سال آینده در چین است و بسیاری از این ورزشکاران می توانند پرچم کشورهای دیگر را پایین بیاورند و تعطیلی اردوها واقعاً مایه شرمساری است.

وی گفت: جا دارد از دست اندرکاران صدا و سیما و رسانه ملی تشکر کنم، چیز زیادی نگفتم اما باید بررسی کنید. تفاوت بین رشته ها باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید