هیچ وقت درخواست شخصی نداشته ام/ ورزشکار چقدر باید صبور باشد تا سال ها در مسابقات شرکت نکند و در اردو بماند؟


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840114

مهم ترین چیزی که با مهاجرت از دست می دهیم زمان است.

سرمربی تیم ملی قایقرانی کشورمان گفت: می توانم یک نفر دیگر را آماده کنم تا مثل باچمن نصیری شود اما چه تضمینی وجود دارد که بعداً نصیری را دنبال نکند و نرود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افشین فرزام درباره برنامه های تیم قایقرانی پس از تعویق بازی های آسیایی گفت: با رئیس فدراسیون جلسه ای داریم و باید برنامه ریزی کنیم. رقابت نازین مولایی و بچمن نصیری را در یکی دو مسابقه تماشا نکنید که برای کسب سهمیه المپیک آماده می شوند. بقیه افراد از سال 2019 تاکنون در مسابقه شرکت نکرده اند و اگر تا سال 2023 در مسابقات دیگری شرکت نکنند، چهار سال است که در مسابقات بین المللی شرکت نکرده اند. در این شرایط یک ورزشکار چقدر باید صبور باشد تا در این سال ها مسابقه ندهد و در اردو بماند؟ امیدوارم در دیدار با رئیس فدراسیون راه حل هایی پیدا کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه ورزشکاران از قایق های پارویی جدید استفاده می کنند، افزود: فکر می کنم بیشتر ورزشکاران و بهترین آقایان در اردوهای آقایان و بانوان از قایق استفاده می کنند. دلیلش این است که افراد با سطوح پایین تر تلاش می کنند و به نقطه ای می رسند که از قایق استفاده می کنند، در غیر این صورت ما هنوز قایق های سالمی در انبار داریم.

سرمربی تیم قایقرانی کشورمان درباره مهاجرت باخمن نصیری به آذربایجان و یافتن جانشین گفت: مدام صحبت می کنیم که چقدر برای ورزشکار و مربی هزینه کرده ایم اما فکر می کنم بزرگترین سرمایه ای که از دست می دهیم زمان است. زمانی که من دو سال به عنوان مربی با یک ورزشکار کار می کنم و او را به حدی از بلوغ می رسانم که آذربایجان آنقدر مشتاق جذب او می شود، این نشان می دهد که ما فرصت ها را از دست می دهیم. حدود یک سال و نیم بعد، اما چه تضمینی وجود دارد که بعداً نذیری را دنبال نکند؟

وی گفت: ورزشکاران سعی می کنند همان مسیری را طی کنند که فکر می کنند در جاهای دیگر جاده برایشان هموارتر است. یکی از مهمترین چیزها برای هر ورزشکاری، فرصت حضور در مسابقات جهانی است. باخمن نصیری به من گفت که با آمادگی 70 درصدی در جام جهانی شرکت خواهد کرد و جمهوری آذربایجان از او توقعی مدال ندارد و فقط از او خواسته تا به فینال C برسد. این رتبه کمتر از نازنین مولای است که در جام جهانی کسب کرده است. المپیک.

فرزام خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که از هم اکنون این ورزشکار را برای دریافت سهمیه المپیک پاریس در سال آینده آماده می کنند. دره در واقع به ورزشکار اجازه می دهد تا به آرامی آماده شود. شاید بخشی از دلیل آن مهاجرت ورزشکاران اقتصادی باشد، اما بخشی دیگر جاذبه های ارائه شده توسط کشورهای دیگر از جمله حضور در مسابقات جهانی است و ورزشکار احساس می کند مانند سایر ورزشکاران خود در دنیا، بستر تمرینی را فراهم می کند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت برآورده نشدن انتظارات نمی توان انتظاراتش را برآورده کرد، گفت: هیچ وقت درخواست شخصی از فدراسیون نداشته ام و در مورد قرارداد یا درخواست شخصی صحبتی نکرده ام. در این 12 سال که سرمربی بودم و با روسای مختلف فدراسیون کار می کردم تنها دغدغه ام یک تیم مناسب و شرایطی بود که به نفع فدراسیون هم هست.

وی در پایان تاکید کرد: مدت هاست به من اطلاع داده اند که باچمن نصیری دوست دارد به آذربایجان برگردد. اگر کار درستی به او داده شود، آماده ادامه حضور در ایران است. او هنوز هفته ای دو یا سه بار با من تماس می گیرد و در مورد روند تمریناتش صحبت می کند. این نشان می دهد که هنوز دلش اینجاست، اما کار و برنامه اش را آنجا گذاشته است. آرزوی من برای تیم ملی است چرا که باید تلاش کنیم تا تیم نتیجه بگیرد و رقبا را حفظ کنیم و تا پایان یک سال و نیم در اردوها دوام بیاوریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید