تا سال 2025، دموکراسی آمریکا سقوط خواهد کرد

ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799289

همزمان با سالگرد قیام علیه کنگره آمریکا، کارشناسان مختلف نسبت به فروپاشی نظام سیاسی این کشور هشدار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایت خبری سی. بر. او در گزارشی به بررسی نگرانی های نهادهای مختلف متخصص کانادایی در مورد افول دموکراسی آمریکایی می پردازد.

این گزارش چنین آغاز می شود: «ایالات متحده به پایان خود نزدیک می شود. سوال این است که چگونه؟ اینها خطوط آغازین کتاب جدیدی از نویسنده کانادایی استفان مار با عنوان جنگ داخلی بعدی: ماموریت هایی از آینده آمریکا هستند. کتاب مار که در سالگرد حمله 6 ژانویه به کنگره منتشر شد، نشان می دهد که قطب بندی سیاسی در ایالات متحده چقدر خطرناک شده است و سناریوهای مختلفی را برای چگونگی فروپاشی ایالات متحده نشان می دهد.

سی ان ان گزارش داد: مار تنها کانادایی نیست که نگران آینده همسایه جنوبی خود است. درست چند روز قبل از انتشار کتاب مارک، توماس هومر-دیکسون، دانشمند علوم سیاسی، مدیر اجرایی مؤسسه‌ای با تمرکز بر راه‌های مقابله با تهدیدات علیه جامعه، مقاله‌ای قدرتمند در نشریه گلوبال پست کانادا نوشت که با هشداری مشابه هشدار هومر آغاز شد. دیکسون نوشت: «تا سال 2025، دموکراسی آمریکایی ممکن است سقوط کند و باعث بی ثباتی سیاسی داخلی جدی، از جمله خشونت مدنی گسترده شود». وی افزود: «تا سال 2030، اگر نه زودتر، کشور می تواند توسط یک دیکتاتوری دست راستی اداره شود».

هشدار هومر-دیکسون نگران کننده است، زیرا او آمریکایی ها را خطاب نمی کند، بلکه هموطنان کانادایی خود را مورد خطاب قرار می دهد تا آنها را برای آنچه در صورت فروپاشی دموکراسی آمریکایی رخ دهد، آماده کند. هومر-دیکسون به هموطنان خود هشدار داد: «یک طوفان وحشتناک از جنوب در حال آمدن است و متاسفانه کانادا آماده نیست.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: «کلمات هومر-دیکسون ارزش واقعی دارد: او می‌گوید که بیش از 40 سال است که علل جنگ، انقلاب و فروپاشی اجتماعی را مطالعه کرده است. او خطاب به هموطنان خود نوشت: «امروز که شاهد وقوع بحران در ایالات متحده هستم، چشم‌انداز سیاسی و اجتماعی را می‌بینم که با سیگنال‌های هشدار چشمک می‌زند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید