جمهوری اسلامی تبلور دموکراسی و اسلامیت ملت ایران است/ تبیین اصول و دستاوردهای انقلاب حرف و کار تازه ای می خواهد.


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818879

استاد دانشگاه تهران گفت: تاریخ ما در دموکراسی و اسلام گرایی یک معضل قدیمی و قدیمی است که تبلور شیرین و جدید آن در نظام جمهوری اسلامی رخ داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادق نسب در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با اشاره به روز دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمان امام خمینی (ره) توصیه به ائمه اطهار(ع) منطقی است. به دنبال تدوین قانون اساسی، انتخاب و ایجاد یک نظام جدید.

وی ادامه داد: کاری که در ماه های اول انقلاب با هوشمندی انجام شد تا مردم در یک رفراندوم باشکوه و کم نظیر در 13 فروردین، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگزیدند.
این استاد دانشگاه تهران گفت: منتقدان و مخالفان گاهی می گویند مردم نمی دانستند به چه رأی می دهند که اساساً دروغ و بی اساس است، مردم می دانستند جمهوری چیست و اسلام را می شناختند.

وی افزود: مردم خواستار یک نظام دموکراتیک و جمهوری بودند که در آن از حق رای، آزادی سیاسی و شهروندی برخوردار باشند و این نظام بر اساس اصول و قوانین اسلام است.
صادقی نسب تاکید کرد: مردم ایران اسلامی از یک روحانی انقلابی پیروی و رهبری کردند و در واقع مردم اسلام خواهان محمدی بودند که سرانجام در 5 بهمن 57 محقق شد.

وی با بیان اینکه مردم در 13 فروردین با هوشیاری کامل به جمهوری اسلامی رای دادند، افزود: اگر به کشورهای منطقه و اعراب نگاه کنید، می بینید که انتخابات و حق رای و نظر مردم هرگز نبوده است. یک اولویت. در عمل به دست آمده است.”

صادقی نسب گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که بیش از 100 سال پیش انقلاب مشروطه شکل گرفت و مجلس در زمانی تشکیل شد که بسیاری از این ایالت ها به صورت ایالتی وجود نداشتند و بخشی از حکومت عثمانی بودند.

وی تاکید کرد: تاریخ ما در دموکراسی و اسلام گرایی موضوعی قدیمی و کهن است که تبلور شیرین و جدید آن در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

این کارشناس سیاسی گفت: این حجم از انتخاباتی که بعد از انقلاب در کشور برگزار کردیم نشان دهنده دموکراسی است که در کشور وجود داشت به طوری که به طور متوسط ​​سالانه در کشور انتخابات برگزار می کردیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که کلمه و ندای انقلاب ندای استقلال، آزادی و آزادی است، این ندای به مذاق ظالمان جهان خوش نیامد، از همان ابتدا نظام سلطه علیه ایران بود. از هیچ دشمنی دست نکشید. .

صادقی نسب گفت: یکی از مهمترین محورهای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران تضعیف انقلاب و به دنبال زیر سوال بردن آرمان های انقلاب است.

وی افزود: امروز هجمه های تبلیغاتی و دروغ های بیشماری در فضای مجازی علیه کشورمان انجام شده است که طبیعی است اما در این زمینه نیز در جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند، تکلیفی داریم، شفاف سازی مردم. بیایید به اشتراک بگذاریم و با استدلال و شواهد نشان دهیم که چقدر شبهات بی اساس و بی اساس است.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: در تبیین جهاد نیازمند حرف و کار جدید برای تبیین مبانی جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب هستیم.

وی گفت: اگر بخواهیم با ورودی های مکرر نتایج متفاوتی بگیریم اشتباه می کنیم بدون شک رویکردهای تبیین و فرهنگ سازی ما مناسب نیست و نتیجه را در کشور می بینیم.

صادقی نسب تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما نیاز به نوآوری داریم زیرا طرف مقابل با ما دشمنی می کند، زیرا ما دولتی مستقر هستیم و نیازی به توجیه خود نداریم، اما طرف مقابل آنقدر با ما دشمنی و توطئه دارد که به ما نیاز دارد ما توضیح می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید