تبدیل ایده به محصول، تحقق شعار سال است / تولید فکر و نخبه پروری به سبک انقلاب اسلامی


ساعت: 19:07
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877631

وی در همایش بزرگداشت شهادت دکتر چمران ذکر شد;

سردار حسین معروفی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب; خط مشی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است که در آن دو عنصر تولید فکر و پرورش نیروی انسانی لازم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، همایش سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید عصر امروز در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.



دکتر اکبری فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان بهترین دانشگاه جنوب شرق کشور، مأموریت آموزشی و پژوهشی دارد و مشکلات را حل می کند. جامعه.


وی افزود: تلاش می کنیم ظرفیت دانشگاه را در حوزه هایی که جامعه به آن نیاز دارد اختصاص دهیم، چه در مسائل صنعتی و چه در مسائل اجتماعی و فرهنگی.



اکبری فرد گفت: امروز دانشگاه شهید باهنر با بیش از 600 هیات علمی و بیش از 400 هزار دانشجو به یک دانشگاه جامع در کشور تبدیل شده است.
تبدیل ایده به محصول، تحقق شعار سال است


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اعمال شعار سال خاطرنشان کرد: اگر محصولات دانش بنیان پایه داشته باشیم اما تجاری نشده و به چرخه تولید نرسد، باز هم مانند پایان نامه هایی است که دفن می شوند. اتاق اساتید؛ «بنابراین برای تحقق شعار سال باید ایده هایی را وارد محصول کنیم.

تولید فکر و نخبه پروری به سبک انقلاب اسلامی راه تمدن اسلامی است


سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارولا استان کرمان با تبریک سالروز تأسیس بسیج معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب؛ خط مشی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است که در آن دو عنصر تولید فکر و پرورش نیروی انسانی لازم است.


وی افزود: هر دو عنصر جایگاه ایشان در دانشگاه هم تفکر راستین و هم پرورش دهنده نخبگان انقلاب اسلامی است که باید دانشگاه ها تشکیل شود.


سردار معروفی با تاکید بر اینکه اقدامات مفیدی در دانشگاه ها انجام شده اما متاسفانه انتقال آن به مردم کمتر دیده می شود، تصریح کرد: نقش معلمان بسیجی ما در حوزه نیازهای فردی، سازمانی و اجتماعی تعیین کننده است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن برشمردن نقش های موثر جامعه دانشگاهی به ویژه بسیج اساتید، تصریح کرد: نقش اول، تعیین کننده ترین نقش نیروی داخلی است. برای ایجاد مصونیت باید ناآگاهی ذهنی دانش آموزان برطرف شود زیرا دانش آموزان باید جامعه را به حرکت درآورند.


وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی دانشگاه نیاز به اصلاح دارد، گفت: ما به این می گوییم جنگ داخلی. اگر در داخل جنگ قوی شویم و دانش‌آموزان را مدیریت کنیم، در بیرون از میدان جنگ نیز قوی می‌شوند و به ارزش‌های الهی، اصول و انقلاب اسلامی پایبند خواهند بود.» در آنها تقویت می‌شود.



تعداد زیادی از دانش آموزان برای ایجاد امید در جامعه روی صحنه می روند

سردار حسین معروفی افزود: نقش دوم امید آفرینی است که اگر نخبگان، اساتید و دانشجویان تکان نخورند نمی توانند از صحنه مراقبت کنند تا دشمن بر امواج سوار نشود. باید تعداد زیادی دانش آموز موثر روی صحنه بیایند تا در جامعه امید ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه نقش سوم برنامه ریزی توانمندی های نظام است، بیان کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جامعه را ناامید کند، باید توانمندی های نظام معرفی شود. نخبگان باید ایمان، وحدت، اطلاعات، بازدارندگی، نظامی، هسته ای و همه پیشرفت های کشور را توصیف کنند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در تشریح علت هوشمندی جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش مذاهب، اقوام و گروه های سیاسی در دوران امام راحل در تولید انقلاب بی نظیر بود و مردم همیشه پیروز بوده اند.


وی ادامه داد: هوشمندی جامعه ما در مقابل همه اغتشاشات از اغتشاشات سال 88 تا اغتشاشات دهه 90 نمایان شد و همچنین در زمان شهادت حاج قاسم که دشمن می خواست جبهه مقاومت را از بین ببرد اما با هوش 25 میلیون نفری زیر پیکر این شهید «و بزرگترین قدرت نرم تولید شد.

حسین معروفی گفت: چهارمین نقش جامعه نخبگان این است که دستورات امام جامعه اجرا شود. انقلابی اندیشی و انقلابی شدن خواست امام جامعه است. چرا طیف نخبه ما سخنان امام جامعه را فریاد نمی زند; 19 سال است که امام خامنه ای را یک معضل اقتصادی معرفی می کنند. این یک توصیه نیست، اما دستور نباید تنها به یک فرم ختم شود.

ما در استان کرمان از نظر کادری و مدیریتی ضعیف هستیم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر نقش دانشگاه در کادرسازی و مدیریت گفت: ما در استان کرمان در این زمینه ضعیف هستیم زیرا تا زمانی که مقام معظم رهبری مسئولیت این امر را بر عهده نگرفتند استعداد، توانمندسازی و توانمندسازی آنها را پیدا نکردیم. جوان. “


وی افزود: یکی دیگر از وظایف نخبگان و جامعه دانشگاهی تولید بر اساس دانش است. ما باید از مداد صنعتی در جامعه استفاده کنیم. ارتباط بین دانشگاه و صنعت در تولید چیست؟ چرا صنعت دانشگاه را قبول نمی کند؟ چرا دانشگاه به آن نیاز ندارد؟ علم نه تنها باید در صنعت، بلکه در همه ابعاد از جمله کشاورزی وارد شود.


سردار معروف قسمت آخر سخنان خود را به مکتب شهید سلیمانی اختصاص داد و اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی مکتب انقلاب اسلامی است. شهید سلیمانی یک عمل گرا است. هر چه ائمه انقلاب نوشتند، عملی کرد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سه موضوع در دستور کار ما است. دومین فرصت برای ملت ایران و انقلاب اسلامی تولید قدرت نرم است و سومین فرصت ارتقای مکتب شهید سلیمانی است که در این سالگرد محقق شد و دست خود را برای کمک به استادان بزرگ دراز می کنیم. این مسائل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید