تبلیغ رایشی با تصویر روحانی!

تبلیغ رایشی با تصویر روحانی!

مطهره شفیعی: از زمانی که رئیسی به ریاست جمهوری رسید، کمتر دیده شده یا شنیده شده است که سنگ اندازی از سوی رقبای او انجام شود، اما دوستان اطراف رئیسی بارها با اقدامات و اظهارات خود او را به چالش کشیده اند! ساده انگاری است که تصور کنیم اقدامات آنها ناشی از بی تجربگی یا ساده لوحی است، زیرا آنها بارها نشان داده اند که در تخریب و تحریف تخصص خوبی دارند. گمان می رود که این گروه هدف دیگری جز تضعیف دولت نداشته باشد و با تمدید یک دوره ریاست جمهوری نامزد خود در صدد برآمده اند. اتفاقی که در آخرین سفر رئیسی به یزد افتاد نمونه بارز عملکرد این حامیان است! از سوی دیگر یزد به دلیل حضور چهره های ماندگاری چون آیت خاتمی به اصلاح طلبان نزدیک است و همین امر باعث شد تا تخریب کنندگان این دو پروژه را به صورت موازی پیش ببرند.

تبلیغات له یا علیه رایزی

رسانه های اصولگرا سعی در اغراق در مورد استقبال رایضی در یزد داشتند و نوشتند: یزدی ها پنجشنبه 31 آذر با استقبال از رئیس جمهور محبوب حماسه آفریدند. بر اساس گزارش های منتشر شده، شهروندان یزدی از ساعات اولیه بامداد پنجشنبه با حضور پرشور خود در خیابان های منتهی به میدان تاریخی امیر چمک یزد و با در دست داشتن پلاکاردها و شعارهای انقلابی از آیت… سیدابراهیم رئیسی استقبال کردند. تصاویر منتشر شده از جمعیت عظیم و نصب بنرهایی مانند «دارالعباده میزبان رئیس جمهور محبوب»، «یزد آب ندارد»، «مرگ بر استکبار» و «رئیس جمهور محبوب» و… نشان می دهد که روز پنجم شنبه گرمای حضور حماسی هوای سرد یزد را برد و صحنه دیگری از عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. «جهان نیوز» نیز نوشت: شاید تصور کلی مردم یزد که روز پنجشنبه برای استقبال از آقای ابراهیم رئیسی در میدان امیرکحمک تجمع کردند این نبود که حضور جمعی آنها پیام هایی فراتر از استقبال مردمی رئیس جمهور داشت. در واقع حضور این تعداد کثیری از مردم یزد برای شنیدن سخنرانی اصلی همزمان با شرایط کشور اتفاق افتاد که پیام مهمتری را منتقل کرد؛ پیام این است که مردم با شورشیان همراهی نکنند. به همین دلیل است که تصاویر از هوای حضور مردم یزد در استقبال از رئیسی فضای مجازی را می چرخاند و همه پیام آنها را می فهمند نه اینکه همه اینها از همه چیز راضی باشند یا انتقادی نداشته باشند اما اگر با هرج و مرج “زنان، زندگی، آزادی”، اگر دروغ های طرف مقابل را باور می کردند و فکر می کردند که کار اسلام جمهوری انجام شده است و این رئیس جمهور فقط باید برود و کاری به او ندارند. البته آنها برای استقبال به خیابان ها نمی آیند سایر رسانه هایی که به نظر می رسد بر طبل حمایت دولت می کوبند نیز به طرق مختلف تلاش کردند تا تعداد زیادی از مردم را به استقبال از رئیسی تشویق کنند، اما واقعیت چه بود؟

حقیقت آشکار شد

اما واقعیت چیز دیگری است و روز گذشته بخشی از آن را نشان داد. رسانه اصولگرای مشرق نیوز با انتشار عکس هوایی از استقبال یزدی ها از رئیس جمهور، اشتباه بزرگی را مرتکب شد که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. این رسانه عکس سال 94 که مربوط به استقبال یزدی ها از حسن روحانی است را در فیلم استقبال یزدی ها در دومین سفر رئیسی به این استان قرار داده است. ونرا عامری یکی از اعضای سابق شورای شهر یزد نیز با ادعای استقبال از رئیسی در یزد گفت: یک هفته است که از آقای ÈæÏ استقبال می کنم!

روحانی مورد استقبال قرار نگرفت

نکته قابل تامل اینجاست که کسانی که استقبال از رئیسی در یزد در سال 94 را تحریف کردند، روحانی و استقبال کنندگان یزدی از او را تخریب کردند. سایت دانا نوشت: ماجرای سفر روحانی به یزد با نصب بنرهای تبلیغاتی سخنرانی وی آغاز شد. بنر تفرقه انگیزی که در آستانه سفر روحانی به یزد منتشر شد، رابطه قوی قوه قضائیه با برخی مفسدان از جمله حسین فریدون باعث نگرانی و رنجش روحانی شد. اما اینکه چرا روحانی یزد را برای عمل به وعده خود مبنی بر اعلام جنگ با تقابل قوه قضائیه با حسین فریدون انتخاب کرد را می توان در استقبال مردم یزد در سال 94 جستجو کرد که اگرچه این استقبال چندان تکان دهنده نبود، اما برای روحانی قابل توجه بود. شاید روحانی از دیدن یزد پر از بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی سفر خود خرسند بود. گویا او به یزد آمده بود تا بار دیگر برای چند صباحی افکار عمومی را سرگرم کند تا به همان سیاست آشنای حاشیه نشینی پاسخ دهد. البته استقبال سرد روحانی از همان ساعات اولیه محسوس بود. دلیلش هم روشن است، بی توجهی دولت به مطالبات مردم همه را مأیوس کرده است و این مشکلی نیست که کسی از آن غافل باشد. دست اندرکاران این مراسم نیز به خوبی این موضوع را می دانستند و به همین دلیل حتی با دانشجویان شهر بافق در ۱۲۰ کیلومتری یزد تماس گرفتند تا سخنرانی روحانی را پر کنند.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید