تجربه و تلاش کامرانی به کمک تیم ملی بسکتبال آمد.

زمان: 08:13
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789378

سلیقه سرمربی در دعوت از بازیکنان به تیم ملی دخیل بود.

این مربی و کارشناس بسکتبال گفت: حضور بازیکنان موثری مانند صمد نیکا، بهرامی و حامد حدادی در تیم ملی بسیار ارزشمند است و به دلیل مشکلات غیر فنی امکان حضور آنها در این پنجره وجود نداشت.

علی ارزمندی سرمربی تیم بسکتبال عادی و کارشناس این رشته در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا در خصوص 2 پیروزی اخیر تیم ملی مقابل بسکتبالیست های بحرینی اظهار داشت: دلایل این امر شاید سرمایه گذاری هدفمند در لیگ، ارتقای کیفیت مسابقات و استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی مناسب.

وی ادامه داد: با این حال بحرینی ها در مهارت های فردی و فنی دست کمی از تیم ملی ایران نداشتند و تنها در مسائل روحی مانند اعتماد به نفس و تجربه مقابل ما شکست خوردند.

وی درباره تغییر ترکیب تیم ملی بسکتبال گفت: این تغییرات بزرگ در زمین و روی نیمکت باعث شده است که شکل متفاوتی از تیم ملی را شاهد باشیم و این میزان تغییر نیاز به هماهنگی بیشتری دارد. البته در بازی دوم بیشتر از بازی اول شبیه بودیم و این در دیدارهای آینده بهتر هم خواهد شد.

ارزمندی با اشاره به مقایسه کادر فعلی و سابق گفت: کادر قبلی هم کارهای بزرگی انجام دادند و در مقطعی بدون صمد نیکا، بهرامی و حامد حدادی تیم را به سهمیه جام جهانی و المپیک رساندند. ترکیب جدید هم تلاش می کند، هرچند بحرین حریف سختی برای ما نبود و کیفیت در پنجره های بعدی مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم بسکتبال نام آوران درباره درخشش ستارگانی چون محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی توضیح داد: شکل کار و نحوه ارائه نقش سرمربی به یک بازیکن در تیم ملی متفاوت است و سرمربی می تواند خود را تغییر دهد. عملکرد . جمشیدی یکی از بهترین ستاره های بسکتبال سال های اخیر است و کاظمی هم نشان داده یکی از بهترین های لیگ است.

وی در این خصوص گفت: حضور بازیکنان موثری چون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی در تیم ملی بسیار ارزشمند است و به دلیل مشکلات غیر فنی امکان حضور در این پنجره وجود نداشت. البته تیم ملی نباید به ستاره ها تکیه کند اما دعوت نکردن آنها فنی نبود و حضور صمد در آمریکا و حامد در چین این تصمیم را گرفت. صمد قطعا دوست دارد در تیم ملی باشد و حامد هم نگران قرنطینه 21 روزه است.

این کارشناس بسکتبال در خصوص بازگشت عسگر کاردوست و مهدی کامرانی اذعان داشت: عسگر عملکرد بسیار خوبی در لیگ داشت و شرایط حضور در تیم ملی را داشت اما مهدی شرایط متفاوتی دارد و بازیکن باتجربه ای است که می تواند به تیم ملی بپیوندد. . تیم در هر شرایطی. “کمک می کند.

آرزومندی درباره جوانان تیم ملی گفت: این فقط به مربی تیم ملی بستگی ندارد، این یک فرآیند زمان بر، ساختارمند و سیستماتیک است که باید انجام شود. البته سلیقه سرمربی در دعوت بازیکنان به تیم ملی دخیل بود و شاید بازیکنانی در لیگ بودند که با عملکرد خوب در لیست او نبودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید