تجمع اعتراضی بازنشستگان از بانک ها در روز جدید

تجمع اعتراضی بازنشستگان از بانک ها در روز جدید

روز جدید بازنشستگان بانک ها در تجمعات جداگانه خواستار توجه به شرایط معیشتی شدند.

امروز (پنجم خرداد) تعداد زیادی از بازنشستگان چهار بانک مقابل ساختمان بازنشستگی بانک ها تجمع کردند.

1- در رابطه با اعمال قانون مدیریت خدمات کشوری مورخ 1395/11/11 برای کارکنان شبکه بانکی و اعمال حقوق بازنشستگان 26 ماه بعد (1388/01/13) خواستار پرداخت مابه التفاوت عملکرد برای آنان هستیم. 26 ماهه بازنشستگان.

2- با توجه به افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان بانک ها از تاریخ 1388/01/12 و هفت ماه بعد (1392/01/13) برای مستمری بگیران، می خواهیم مابه التفاوت 7 ماه را به مستمری بگیران بانک پرداخت کنیم.

3- مطالبات شهدا، جانبازان و معاف شدگان به مستمری بگیران واجد شرایط طبق قوانین مصوب و نص صریح قانون پرداخت شود.

4- اعمال قوانین ایثارگری به ویژه بند 2 ماده 68 ایثارگری فوق العاده و ماده 40 در مورد تساوی حقوق جانبازان، آزادگان و ایثارگران و رزمندگان عزیز، حضور 24 ماهه در جبهه با کارکنان بانک خود و پرداخت وجه. مطالبات از ابتدا در سن هشتاد و هشت سالگی.

5- با توجه به تخصیص امتیاز مدیریتی فوق العاده به مستمری بگیران دارای سمت تخصصی بازرس و حسابرس، کارشناسانی که در زمره مشاغل تخصصی قرار دارند نیز از امتیاز فوق العاده مدیریتی برخوردار شوند.

6- با عنایت به اعمال اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی بانک های دولتی صادراتی، بازرگانی، رفاهی ملت و کارکنان آن، رعایت قانون کار و افزایش حقوق کارکنان آنها طبق قانون کار. حقوق کارکنان بانک های خصوصی بیشتر از بانک ها افزایش یافته است. دولت و در نتیجه منجر به کمک های بیشتر به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها شد. بانک ها با حقوق کارمندان در بانک های دولتی یکسان شده اند به طوری که خواهان حذف تبصره 1 ماده 11 آیین نامه بیمه بازنشستگی چهار بانک نیمه دولتی و همسان سازی مستمری بانک های نیمه دولتی هستیم. با کارمندان بانک های ما؛ ضمناً وجود این تبصره از اعمال قوانین بازنشستگی پیش از موعد و … بر اساس قانون کار برای کارکنان این چهار بانک جلوگیری می کند.

7- حمایت همه جانبه از درخواست به حق شورای هماهنگی بانکها طی نامه شماره 671/هب مورخ 04.03.1401 از ریاست محترم سازمان اداری ـ کارگری کشور در خصوص افزایش مبلغ ویژه کارکنان. بانک های دولتی از 30 درصد به 50 درصد از سقف حقوق ثابت و ما همچنان اصرار داریم که برای کارمندان تصویب شود و در نهایت به حقوق بازنشستگی اختصاص یابد.

8- با توجه به صورتجلسه مورخ 13.11.1400 شورای هماهنگی بانک ها مبنی بر قرارگیری ویژه کارکنان بانک در ردیف پست های مشمول کسر مستمری (به منظور کمک به ارتقای سطح معیشت بازنشستگان بانکی) درخواست این جلسه و توزیع ویژه شود. با مصادف مستمری بانک ها مصوب قانون بودجه سال 1401 داریم.

9- به دلیل عدم تطابق مناسب در سال های 98 و 1399 برای برخی از مشاغل بانکی مانند کاربران حسابداری، کامپیوتر و … که به دلیل تعداد زیاد مشاغل از ذکر آن خودداری می کنیم و خواهان بررسی همزمانی تمامی مشاغل هستیم. مکان های شغلی و پرداخت مابه التفاوت به بازماندگان مسابقه.

این مستمری بگیران از صندوق و مسئولان دولتی تقاضا دارند با توجه به شرایط اقتصادی موجود به این مطالبات توجه کرده و معوقات بازنشستگان را در اسرع وقت پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید